Înmatriculările auto au crescut în februarie 2025, în ciuda scăderii pieței electrice
Înmatriculările de autoturisme noi în România au înregistrat o creștere de 5,4% în februarie 2025, comparativ cu aceeași lună din 2024, ajungând la 11.779 de unități.
Potrivit datelor preliminare publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), piața auto a avut o evoluție pozitivă, însă segmentul vehiculelor electrice a suferit o scădere semnificativă.
Pe segmentul mașinilor 100% electrice, s-a înregistrat un declin de 35%, acestea având acum o cotă de piață de doar 6,1%. Această scădere vine în contextul unei diminuări a subvențiilor și a unei încetiniri a interesului pentru vehiculele electrice, în ciuda eforturilor europene de tranziție spre mobilitatea sustenabilă.
Clasamentul celor mai vândute mărci
Dacia continuă să fie lider pe piața auto din România, cu 3.532 de unități înmatriculate în februarie. Pe locurile următoare se clasează Toyota, cu 1.005 unități, și Skoda, cu 878 de înmatriculări. Topul este completat de Volkswagen (842 unități), Renault (738), Ford (615), Hyundai (563), BMW (438), Mercedes-Benz (403) și Suzuki (388).
În primele două luni ale anului, înmatriculările totale de autoturisme noi înmatriculate a fost de 23.602 unități, în scădere ușoară, cu 0,6%, față de aceeași perioadă a anului precedent.
Tendințe pe clase și combustibili
Segmentarea pe clase auto arată evoluții mixte, cu unele categorii în creștere și altele în scădere. Clasele A și B au crescut cu 3,1% și, respectiv, 8,2%, în timp ce segmentul C a scăzut cu 2,2%. O creștere semnificativă a fost înregistrată la Clasa D, cu 53,5%, și la Clasa E, cu 27,1%. Pe de altă parte, segmentul SUV, care deține cea mai mare cotă de piață (46,6%), a înregistrat o scădere de 7,2% în ianuarie.
În ceea ce privește motorizările, autoturismele pe benzină și cele cu sistem mild hybrid pe benzină au crescut ușor, cu 0,1%, ajungând la o pondere de 59,5%. În schimb, mașinile diesel și cele cu mild hybrid diesel au scăzut semnificativ, cu 39%, având acum o cotă de piață de doar 9,8%.
După un început de an dificil, marcat de o scădere de 10,4% a înmatriculărilor auto în ianuarie, creșterea de 5,4% din februarie oferă un semnal pozitiv pentru industrie. Cu toate acestea, scăderea puternică a pieței electrice și tendințele variate pe segmente ridică semne de întrebare asupra direcției pieței auto din România în 2025.