Numărul de autoturisme noi înmatriculate în România, în primele nouă ale anului, s-a majorat cu aproape 8% în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2021, relevă datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate luni de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Vânzările s-au majorat cu peste 33% în luna septembrie

La nivelul lunii septembrie 2022, statistica oficială arată că înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 33,38%, faţă de aceeaşi lună din 2021, până la un volum de 11.927 de unităţi.

Potrivit sursei citate, pe primele nouă luni din acest an, aceleaşi înmatriculări au atins valoarea de 95.276 de unităţi, în creştere cu 7,94%, raportat la perioada similară a anului anterior, când au fost consemnate 88.262 de unităţi.

În clasamentul mărcilor înmatriculate în perioada ianuarie – septembrie 2022, pe primul loc de află Dacia, cu 27.709 de unităţi, urmată de Toyota – cu 7.802 de unităţi, Hyundai (7.473), Ford (6.845), Skoda (6.405), Volkswagen (6.136), Renault (5.429), Peugeot (2.802) şi Mercedes (2.669).

În ceea ce priveşte autoturismele second hand, înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins un număr de 28.579 de unităţi, în prima lună de toamnă din acest an, în scădere cu 18,63% comparativ cu septembrie 2021.

Pe acelaşi segment, dar în primele nouă luni ale anului în curs, înregistrările pe plan naţional au ajuns la 241.992 de unităţi, cu 20,69% mai puţine decât în perioada similară din anul precedent (305.140 de unităţi).

Autoturismele electrice au prins avânt

De asemenea, ultimele date ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arătau că autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, după şapte luni din 2022, o cotă de piaţă de 20,7%, care depăşeşte cu 6,6% şi 4.636 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

Maşinile electrice (Full Electric) au ajuns să reprezinte 7,9% din piaţa românească în primele şapte luni ale anului 2022, cu o creştere spectaculoasă faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, când reprezentau doar 1,9% din piaţă.

Tot acestea în luna iulie au înregistrat o creştere cu 10,9% faţă de iulie 2021. Mai important este faptul că în luna iulie 2022, faţă de perioada similară din 2021, autoturismele full electric au înregistrat o creştere de 47,8%.

Cele mai vândute vehicule electrice

Primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 2.982 unităţi, model lansat în 2021, cu o creştere de 45 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model 3, 335 unităţi, cu o creştere de 17 ori faţă de 2021, Hyundai Kona cu 276 unităţi, în creştere cu 196,8%, Volkswagen e-UP! cu 268 unităţi, în creştere cu 44,9% şi Renault Zoe cu 159 unităţi, în creştere cu 55,9%.

În ceea ce priveşte autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 234 unităţi, +220,5%, urmată de Mercedes Benz GLE cu 156 unităţi, +92,6%, Renault Captur cu 146 unităţi şi o scădere de 7%, Hyundai Tucson cu 135 unităţi, în creştere cu 181,3% şi Mercedes Benz GLC cu 132 unităţi, în creştere cu 34,7%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 1.420 unităţi, în creştere cu 17,6% faţă de 2021, urmată de Toyota C-HR cu 1.175 unităţi şi 10,8% creştere, apoi Toyota RAV4 cu 983 unităţi, în creştere cu 24,9%.