De la începutul lui 2013 înmatriculările de autoturisme noi au scăzut lună după lună. Cu o singură excepție: aprilie. Reculul de 4,85% înregistrat în iulie poate duce cu gândul la o stabilizare dacă avem în vedere că în lunile anterioare scăderile erau cuprinse între 10,15% și 46,97%. Cu toate acestea, pe totalul primelor șapte luni, scăderea este de nu mai puțin de 23,09% ceea ce arată că este destul de greu ca piața să mai atingă până la finalul anului măcar valorile din 2012. Prin urmare, 2013 va fi un nou an de recul, venit după alte și alte scăderi.
Printre mărcile care au raportat scăderi dramatice în acest an se numără Citroen care a vândut doar 171 de mașini (-54,16%), Infiniti, cu numai 4 mașini înmatriculate (-78,95%), Chevrolet (-59,81%), SsangYong (-81,25%), Subaru (-52,25%) și Volvo (-58,15%). La polul opus, cu creșteri importante, se află mărci precum Bentley, care a vândut șapte mașini (+75%), Lancia (+33,33%), Mini (+40,28%) și smart (+50%).
În primele șapte luni ale lui 2013 au fost înmatriculate în România 8.073 de autoturisme Dacia, în scădere cu 17,71% și 1.794 de unități Ford (-39,19%).

Citește și: Volkswagen, cea mai căutată marcă pe piața second-hand autohtonă