Înmatriculările de autoturisme noi marca Dacia în Franţa au înregistrat, în luna martie 2016, o creştere de 19,6% în ritm anual, de aproape trei ori mai mult decât avansul de 7,5% înregistrat pe ansamblu de piaţa auto franceză, arată datele publicate, vineri, de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Un număr de 11.110 de autoturisme Dacia noi au fost înmatriculate în Franţa luna trecută, comparativ cu 9.292 unităţi în luna martie a anului trecut, astfel că marca Dacia a ajuns la o cotă de 5,26% din piaţa auto franceză. La nivel general un număr de 211.264 de autoturisme noi au fost înmatriculate luna trecută în Franţa, în creştere cu 7,5% în ritm anual. De această creştere au profitat în special cei doi constructori francezi, mai ales grupul Renault (creştere de 12,3%) şi într-o mai mică măsură Peugeot Citroën (creştere de 2,8%).
În schimb, în ceea ce priveşte înmatriculările de utilitare uşoare noi marca Dacia în Franţa, acestea sau înregistrat o scădere de 43,8% în ritm anual în luna martie 2016, până la 198 de unităţi, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 4,9% până la 38.711 unităţi.
În primele trei luni ale acestui an, înmatriculările de autoturisme Dacia în Franţa au crescut cu 16,8%, până la 28.603 unităţi, aceasta în timp ce piaţa auto franceză a înregistrat în perioada ianuarie-martie 2016 o creştere de 8,2%, până la 516.392 de unităţi.
Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile preconizează pentru acest an o creştere de până la 2% a pieţei auto din Franţa.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES