Potrivit datelor publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut cu 25,7% în ianuarie, comparativ cu perioada similară din 2020.
Totodată, potrivit sursei citate, România, Spania şi Slovacia sunt țările care au raportat cel mai semnificativ declin, semn că pandemia de coronavirus s-a resimțit.
De menționat este faptul că datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Mai exact, potrivit datelor ACEA, un număr de 824.835 autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Europa, comparativ cu 1,13 milioane în ianuarie 2020.
Restricțiile au afectat piața auto din Europa
ACEA mai precizează că cel mai probabil, declinul pieţei auto europene a fost determinat de înăsprirea restricţiilor introduse pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) şi de incertitudinile economice globale.
În România, situația este și mai gravă. Potrivit sursei citate, în prima lună a acestui an, piaţa auto din România a înregistrat o scădere cu 51,90%, fiind înmatriculate 6.004 autoturisme, faţă de 12.489 vehicule în perioada similară din 2020. Slovacia a raportat un declin de 50,60% luna trecută.
Pe lângă România, cele cinci mari pieţe europene au înregistrat scăderi în ianuarie, de la minus 51,5% în Spania, la 39,5% în Marea Britanie, 31,1% în Germania, 14% în Italia şi 5,8% în Franţa, arată datele ACEA.
În ceea ce privește numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa, acesta a scăzut cu 24,3% anul trecut, la 11,96 milioane, cel mai sever declin anual de când se publică aceste date, în timp ce România a raportat un recul de 21,8%.