Înmatriculările de autoturisme second-hand în România au început să crească puternic în 2005, iar în 2008 au depăşit pentru prima dată înmatriculările de autoturisme noi, ecartul crescând după anul 2009.

În 2011, înmatriculările de autoturisme second-hand au căzut puternic, pe fondul taxei auto, după care în 2012 s-au situat la 174.950 unităţi, de 2,5 ori mai mari decât livrările de autoturisme noi.

În acest context, vânzările pe piaţa internă ale celor doi producători naţionali au scăzut semnificativ în 2012 faţă de 2011, cu 29,6% la Dacia şi cu 15,6% la Ford.

‘Orice constructor de automobile îşi adaptează producţia la cererea comercială. În momentul de faţă nu se pune problema unei întreruperi a producţiei la Dacia, însă totul depinde de evoluţia cererii, în România şi la export. Reducerea de personal este antrenată de reducerea activităţii productive, dacă s-ar pune problema la un moment dat ar fi urmarea acestei diminuări a cererii. Nu avem în momentul de faţă semne de acest gen’, a declarat şeful Serviciului de relaţii cu presa al companiei Dacia, Silviu Sepciu, referindu-se la eventualitatea unor opriri temporare de producţie la Dacia sau a unor reduceri de personal.

Dacia mizează în 2013 pe gama complet nouă de automobile, după ce în cursul anului 2012 a lansat şase modele. Nici Ford România nu intenţionează la acest moment să efectueze întreruperi ale producţiei sau reduceri de personal.

‘Ford a investit în România datorită potenţialului ţării, am investit pe termen lung, am adus tehnologii pentru viitor’, a afirmat directorul general al Ford România, Zoltan Brassai.
Brassai a declarat  că Ford şi-a majorat în 2012 cota de piaţă în România cu 40%, de la 6,2% la 8,5%, iar la vehicule comerciale a urcat de pe locul 5 pe locul 3.

Ford România a livrat anul trecut către dealerii autohtoni aproape 400 de automobile B-MAX produse la Craiova.
Sursa:Agerpres