În timp ce piața mașinilor noi s-a apreciat cu 22,29%, vânzările de vehicule second-hand au explodat. Așa cum era de așteptat odată cu renunțarea la taxa pe poluare, românii au achiziționat în primele luni ale anului tot mai multe mașini de ocazie, numărul acestora ajungând, la finalul lui aprilie, la 167.267 de unități, ceea ce reprezintă o creștere cu aproape 88,63% față de perioada similară din 2016.

Marca cea mai căutată de români atunci când au în plan achiziționarea unui vehicul de ocazie este Volkswagen. Nu mai puțin de 44.227 de mașini purtând această marcă au fost înmatriculate în primele patru luni ale anului, mai mult decât dublu față de înmatriculările mărcii de pe poziția a doua a clasamentului, Opel, care a fost preferată de 21.208 clienți. Alte mărci căutate de românii care doresc o mașină de ocazie sunt Ford (16.696 unități), Audi (14.730 unități), BMW (14.501 unități) și Mercedes-Benz (8.344 unități). După cum se vede, atunci când cumpără o mașină second-hand conaționalii noștri se orientează în special către vehicule premium, fapt ce demonstrează că, dincolo de utilitate, statutul generat de mașină și marcă este foarte important pentru ei.

Având în vedere amploarea achizițiilor de mașini de ocazie este deja limpede că anul 2017 va marca un record absolut pentru piața românească în acest domeniu.Deja, în doar patru luni s-au tranzacționat vehicule second-hand cât în întreg anul 2012.

Evoluția înmatriculărilor de vehicule de ocazie

An                 Unități

2010              215.706

2011              94.488

2012              174.950

2013              221.852

2014              219.929

2015              250.662

2016              297.290

2017*            167.267

* 4 luni

Sursa: DRPCIV