Pe de altă parte, conform sursei citate, la nivelul lunii august a acestui an, s-au înmatriculat 20.036 de autoturisme rulate, în creştere cu 5,03%, faţă de august 2013.

În perioada ianuarie – august a acestui an, la DRPCIV au fost definitivate dosare de înmatriculare pentru 139.244 autoturisme second-hand, cu 5,65% peste nivelul primelor opt luni din anul anterior, când erau consemnate peste 147.500 de înregistrări.

Marca auto preferată a românilor, când vine vorba despre maşini rulate, rămâne Volkswagen, cu 39.147 unităţi înmatriculate din ianuarie până în august 2014 (+6,83% faţă de anul trecut). Topul preferinţelor continuă cu Opel (24.980 unităţi, -1,78%) şi Ford (16.398 unităţi, -6,03%).

Dacia se situează în a doua jumătate a clasamentului, cu 577 de exemplare second-hand înmatriculate, dar în creştere cu 62,99% faţă de intervalul ianuarie – august 2013, când se consemnaseră 354 înregistrări. Cu peste 9.000 de unităţi second-hand înregistrate de la începutul anului la DRPCIV, mărcile Audi (9.197) şi BMW (9.038) se regăsesc, de asemenea, în preferinţele românilor.

La capitolul mărci exclusiviste, statistica DRPCIV relevă, în primele opt luni din 2014, scăderi la majoritatea modelelor, după cum urmează: Cadillac (-50%), respectiv 11 unităţi faţă de 22, Chrysler (48 de unităţi, -73,63%), Hummer, Lamborghini şi Pontiac (cu -100%), Lada (10 unităţi, -9.09%) şi Jeep (64 de unităţi, -73,88%). Pe acelaşi segment, s-au înregistrat creşteri la mărcile: Maserati (7 unităţi, +75%), GWM, Lotus, Morgan (100%) şi Lincoln (+50%).

În ceea ce priveşte situaţia înmatriculărilor de maşini noi, statistica oficială arată că, la nivelul lunii august din 2014, s-au consemnat 8.485 de unităţi, în creştere cu 8,50%, în comparaţie cu aceeaşi lună din anul anterior, iar la nivelul primelor opt luni majorarea a fost de peste 25%, până la 36.003 unităţi, comparativ cu cifrele din perioadele similare din 2013.

Astfel, în august, din totalul de vehicule nou înmatriculate, 6.410 au fost autoturisme (+1,44% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012), urmate de autovehiculele de transport mărfuri (928 de unităţi, +31,44%), remorci (651 unităţi, +27,15%), semiremorci (170 unităţi, +78,95%), autobuze şi microbuze (144 unităţi, +311,43%) şi mopede/motociclete (119 unităţi, +3,48%).

În ceea ce priveşte mărcile preferate, marca Dacia a continuat să rămână lider, cu 2.112 unităţi noi înmatriculate, dar în scădere de 15,49% comparativ cu august 2013. Pe locurile următoare s-au clasat: Volkswagen (633 unităţi, +20,34%), Skoda (593 unităţi, +46,42%) şi Ford (524 unităţi, 17,49%).

La nivelul perioadei ianuarie-august a.c., numărul vehiculelor noi înmatriculate în România a ajuns la 46.003 unităţi, mai mult cu 25,75% faţă de primele opt luni din 2013, când se înregistraseră 36.582 unităţi.

Datele oficiale ale DRPCIV relevă faptul că, la sfârşitul anului 2013, parcul auto naţional din România ajunsese la aproximativ 5,98 milioane de unităţi, în creştere cu 4,73% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent. Din acest total, aproape 4,7 milioane de exemplare erau autoturisme, iar peste 3,3 milioane aveau motoare pe benzină.

Totodată, 1,91 milioane de vehicule din parcul auto naţional erau mai vechi de 6-10 ani, iar 1,42 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. Aproape 1,14 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani. În plus, la nivel general, 2,35 de milioane români au preferat maşinile Diesel, iar 3,32 de milioane cele pe benzină.AGERPRES