Programul Rabla a determinat creșterea înmatriculărilor de autoturisme electrice noi în România. Dacă anul trecut vedeta în acest domeniu era Dacia Spring, anul acesta Tesla este cea care ia fața autoturismului de la Mioveni.
Recenta ediție a Programului Rabla din România, de la finalul lunii martie a acestui an, a dus la creșterea înmatriculărilor de autoturisme electrice noi în România.
În acest mod, mașinile complet electrice au trecut de 10 procente din totalul pieței de autoturisme noi, în luna mai a acestui an. Dacă ne uităm la primele cinci luni ale anului, atunci vorbim despre un procent de 9,1 %.
Așadar, în luna mai s-au înmatriculat 1402 astfel de autoturisme, marcând o creștere de 90% față de cele înmatriculate anul trecut, fiind vorba despre 739 autoturisme.
Factorul principal este inițierea programului Rabla și întârzierea de aproximativ o lună față de anul precedent, care coincide cu rezolvarea crizei semiconductorilor. Acest lucru a dus la un aflux semnificativ de livrări de mașini din partea producătorilor pentru comenzi plasate în lunile anterioare, în așteptarea aprobării de către Rabla.
Tesla a luat fața Dacia
Spre deosebire de mai 2022, când Dacia Spring era singurul vehicul electric proeminent, cu o prezență minimă a modelelor importate (cum ar fi Hyundai Kona, VW e-Up și Tesla Model 3, deși în cantități limitate), anul acesta s-a înregistrat o creștere substanțială a livrărilor.
În special, Model Y (cu 118 unități) și Model 3 (cu 114 unități) de la Tesla, împreună cu Megane E-Tech de la Renault (cu 97 de unități), au jucat un rol important pe piață. În plus, în clasamentul lunii au fost incluse VW e-Up, VW ID.3, Hyundai Kona și VW ID.4.
Modelele Tesla sunt la cel mai mic preț la care au fost vreodată
Concurența prețurilor inițiată de Tesla se extinde dincolo de piața vehiculelor electrice, deoarece compania lui Elon Musk reduce constant prețurile. De la începutul anului, Musk a redus prețurile modelelor Tesla de șase ori, instigând un război al prețurilor cu mărci auto bine stabilite, precum Ford și GM.
Până în prezent, strategia de prețuri a Tesla a fost interpretată în principal în contextul pieței vehiculelor electrice, Elon Musk încercând să protejeze poziția Tesla ca lider în vânzarea de vehicule electrice în Statele Unite. Cu toate acestea, scenariul actual arată că vehiculele Tesla au acum prețuri mai competitive în comparație cu piața auto în general.