Piaţa auto românească a coborât trei poziţii în UE în primele opt luni ale acestui an, până pe locul al 14-lea, cu o scădere mult mai abruptă a numărului de înmatriculări de autoturisme noi decât media blocului comunitar, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Înmatriculările de maşini noi au scăzut cu aproape 60% în România în perioada ianuarie-august, faţă de intervalul similar al anului trecut, de la 201.870 la 81.824 de unităţi, în timp ce, la nivelul UE, declinul a fost de numai 7,9%, de la 10.128.865 la 9.328.743 de autoturisme, se arată într-un raport al asociaţiei, prezentat marţi.

Piaţa auto românească a fost devansată de Cehia, Suedia şi Portugalia în intervalul analizat. Cehia a înregistrat o creştere de 9% a numărului de înmatriculări noi, însă Suedia şi Portugalia au raportat scăderi de 23,7%, respectiv 32,1%.

Potrivit datelor prezentate săptămâna trecută de Direcţia Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), înregistrările de automobile noi au scăzut cu 59,4% în primele opt luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 81.857 de unităţi, de la 201.915 de maşini în perioada similară a lui 2008.

Germania, în continuare pe primul loc

Între statele membre care au aderat la UE după anul 2004, România a coborât cu o poziţie în perioada menţionată, până pe locul 3.

Germania şi-a păstrat poziţia de cea mai mare piaţă auto europeană, înregistrând în primele opt luni o creştere de 26,8% a înmatriculărilor de autoturisme noi, de la 2.110.089 la 2.674.600 de unităţi, datorită programului de casare introdus de guvern, care a oferit o subvenţie de până la 2.500 de euro clienţilor care au ales să renunţe la maşinile vechi în schimbul unor modele noi, cu un consum de combustibil mai eficient.

Franţa şi Italia ocupă poziţiile doi, respectiv trei în clasamentul pe ţări din UE, fiecare cu circa 1,4 milioane de automobile noi intrate în circulaţie în primele opt luni.

Dacia, în creştere puternică

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Europa (UE şi ţările EFTA) au crescut cu 30,8% în primele opt luni ale acestui an, pe o piaţă în scădere cu 8,1%, datorită programelor de casare introduse de guvernele din mai multe state, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile.

Numărul de automobile Dacia noi intrate în circulaţie în statele membre ale Uniunii Europene, excluzând Cipru şi Malta, şi ţările EFTA, Elveţia, Norvegia şi Islanda, a urcat de la 122.387 în primele opt luni ale anului trecut la 160.050 în aceeaşi perioadă a lui 2009, cota de piaţă a constructorului român controlat de grupul francez Renault, avansând de la 1,2% la 1,7%, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), prezentat marţi.

În luna august, înmatriculările Dacia au crescut la 18.947 de maşini noi, de la 13.656 în august 2008, iar cota de piaţă s-a majorat de la 1,7% la 2,3%

SURSA: Mediafax