Înmatriculările de autoturisme noi în martie 2025, în creștere cu 10,4% față de martie 2024
Înmatriculările de autoturisme noi în martie 2025, în creștere cu 10,4% față de martie 2025. În luna martie a anului 2025, față de aceeași perioadă a anului trecut:
- Înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu +10.4%, față de martie 2024;
- Autoturismele “electrificate” au o creștere de +19.5%, realizând o cotă de piață de 25.9%, din care autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de -58.8%, cu o cota de piață de 2.7%;
- Vehiculele comerciale ușoare plus minibus sunt în scădere cu -25.7%, iar cele grele plus bus sunt în scădere cu -12.4%, față de luna similară a anului 2024;

Potrivit APIA, după evoluția lunilor anterioare, martie 2025 vine cu o creștere de 3.3% a înmatriculărilor de
autovehicule noi față de luna martie a anului 2024 și cu o scădere de -12.9% față de februarie 2025.
„Luna martie marchează a treia lună consecutivă catastrofală pentru electromobilitate în România, cu o cotă de piață a autoturismelor electrice de doar 2,7%.
Este un semnal de alarmă puternic: fără creșterea ecotichetului la 8.500 de euro și fără o etapizare clară a acestuia până în 2030, care să ofere consumatorilor predictibilitate, riscăm să rămânem pe ultimul loc în Uniunea Europeană la adopția vehiculelor electrice. Este esențial să acționăm rapid și hotărât pentru a schimba această tendință!”, a declarat Dan Vardie, președintele APIA.
I. Autoturismele au înregistrat o creștere de 10,4%
I. Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total piață) au înregistrat, în luna martie 2025, un volum de 9.850 unități, cu +10.4% mai mult față de luna similară din 2024.


Segmentarea pe clase: În luna martie 2025, față de aceeași lună a anului trecut, observăm o evoluție mixtă a
segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:
- Clasa A: -55.7%
- Clasa B: +21%
- Clasa C: +13.8%
- Clasa D: -14%
- Clasa E: +15.8%
- Clasa F: +-24.5%
- SUV: +12.8%

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 54.5% în creștere cu +12.8%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27.9%, în creștere cu +13.8% și Clasa B cu o cotă de 11.1%, în creștere cu +21% față de cota deținută în luna martie a anului trecut.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna martie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de +26.5%, față de perioada similară din 2024, ajungând, astfel, la o pondere de 62.5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o scădere de -42.2% și dețin o cotă de 11.3% din total.
Autoturismele electrice dețin o cotă de piață de 25,6%
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a doua lună a anului 2025, o cotă de piață de 25.6%, care depășește cu 14.3 p.p. cota deținută de motoarele diesel (categoria diesel include și motorizările mild hybrid diesel).
Autoturismele full electrice dețin o cotă de 2.7% din piață, în luna martie a anului 2025, față de martie 2024, când reprezentau 7.3%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 5.1%, față de martie 2024, când reprezentau 4.9%.
În primele trei luni ale anului 2025, primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring, cu 1013 unități și o scădere de -17.2% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 162 unități și Leapmotor T03 cu 132 unități.
În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 3 modele din primul trimestru al anului 2025 este condus de: Ford Kuga cu 71 unități și o creștere de 9.2% față de aceeași perioadă a anului precedent, urmat de Volkswagen Golf cu 139 unități si Toyota RAV4 cu 91 unități.
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 al primului trimestru: Dacia Duster cu 915 unități, urmat de Toyota RAV4 cu 725 unități și Toyota Corolla cu 694 unități.
II. Vehiculele comerciale ușoare și minibus au înregistrat o scădere de 25.7% față de luna martie 2024
II. Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în martie 2025, o scădere de -25.7 față de luna martie 2024, din care vehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o scădere de -23.7%.
Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în primele trei luni anului 2025, un volum de 270 unități, față de 172 unități în aceeași perioadă a anului trecut.
III. Vehiculele comerciale grele și bus au înregistrat o scădere de 12.4% față de luna martie 2024
III. Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în martie 2025, o scădere de -12.4% față de luna martie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o scădere de -10.2%.