Înmatriculările de mașini noi din România au crescut cu 25% față de mai 2021, cu toate că durata de livrare a unui astfel de autoturism a crescut din cauza crizei semiconductorilor din industria auto.
O serie de informații recente privind înmatriculările de autoturisme noi în România arată că acestea au crescut în mai 2022 cu 24,05% față de mai 2021, atingând un volum de 10.198 unități. Detaliile au fost prezentate recent de ACAROM si DRPCIV.
Înmatriculările de mașini noi din România au crescut cu aproape 25% față de mai 2021
Astfel, în primele cinci luni din 2022, înmatriculările de autoturisme noi au atins 47.645 unități, în creștere cu 32,92% față de perioada similară din 2021, respectiv 35.845 unități. De asemenea, în ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în mai 29.952 unități, o scădere de 5,1% față de mai 2021.
Pratic, în primele cinci luni din 2022, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la 135.275 unități, în scădere cu 19,05% față de perioada similară din 2021, respectiv 167.101 unități.
Cele mai multe mașini noi, înmatriculate anul acesta, provin de la brandul autohton Dacia, cu peste 12.000 de unități, urmată de Hyundai, Ford, Toyota și Skoda cu peste 3.000 de unități.
Clasamentul pe mărci autoturisme noi, în perioada ianuarie-mai 2022, este condus de Dacia, cu 12.616 unități, Hyundai, cu 3.921 unități, Ford cu 3.699 unități, Toyota cu 3.565 unități, Skoda cu 3.307 unități, Volkswagen cu 2.934 unități, Renault cu 2.788 unități, Peugeot cu 1.636 unități, Mercedes cu 1.590 unități și Kia cu 1.090 unități.
Registrul Auto Român vine în ajutorul șoferilor
După ce s-a constatat că două din zece maşini au probleme de identificare, aceștia au decis să lanseze un serviciu prin care să verifice autoturismele scoase la vânzare. Registrul Auto Român a constatat că două din zece maşini au probleme de identificare. În consecință, autoritatea a anunţat lansarea RAR eXpert, care este un serviciu ce oferă clienţilor o verificare amănunțită a autovehiculelor pe care vor să le cumpere şi un raport de expertiză, inclusiv din punct de vedere tehnic, privind autoturismul.
Serviciul este lansat în condiţiile în care, potrivit RAR, două din zece maşini care se prezintă la Registrul Auto Român au probleme de identificare.
Conform unui anunț al Registrului Auto Român, începând de joi, la sediul central al instituţiei, persoanele care doresc să achiziţioneze un autovehicul pot beneficia de o verificare amănunţită pentru a se asigura că identitatea acestuia este cea reală, stabilită de producător. Această facilitate este lansată în condiţiile în care statisticile realizate de RAR indică faptul că 20% dintre maşini au probleme privind identificarea.
„Două din zece maşini care se prezintă la Registrul Auto Român au probleme de identificare. De la cele mai simple, cum ar fi serii de motor ilizibile, lipsa codului de motor sau lipsa plăcuţei producătorului, până la cele mai grave precum modificarea seriei de caroserie/şasiu”, a arătat RAR.
Conform sursei citate, o parte dintre aceste deficiențe reprezintă motive întemeiate de a refuza să se achiziţioneze un autovehicul utilizat.
„Neconformităţile legate de elementele de identificare pot determina respingerea definitivă a mașinii la RAR şi blocarea acesteia, de regulă fără posibilitatea readmiterii în circulație”, au mai precizat cei de la RAR.