Înregistrările de autovehicule noi sub mărcile Renault şi Dacia în Germania au crescut cu 117% în luna mai, faţă de aceeaşi lună din 2008, la 26.825 unităţi, în timp ce piaţa germană a înregistrat un avans de 40%, la 385.000 de unităţi, potrivit Oficiului de Înmatriculări Auto german (KBA).

Cota de piaţă din Germania a Renault şi Dacia a fost de 7% în luna mai, plasând constructorul auto pe poziţia a cincea în funcţie de vânzări, potrivit unui comunicat al KBA.

La 5 luni, vânzările Renault şi Dacia au crescut cu 36,9%, la 88.348 de unităţi, în timp ce piaţa a avansat cu 22,8%, la 1.632.294 autovehicule. Cota de piaţă a grupului Renault şi a mărcii Dacia a fost de 5,4% în perioada ianuarie – mai.

Potrivit Mediafax, aceasta este a patra lună consecutivă de creşteri a celei mai mari pieţe auto din Europa, a anunţat asociaţia producătorilor auto germani (VDA).

Mercedes, în scădere

Vânzările de autovehicule au crescut substanţial după lansarea unui program care prevede o primă de 2.500 de euro la casarea unei maşini noi şi achiziţia uneia noi. Acestă măsură ar putea conduce la vânzări peste nivelul de 3 milioane de autovehicule înregistrat anul trecut, însă unii analişti se aşteaptă la un declin al pieţei în 2010.

Volkswagen a fost în mai primul constructor auto de pe piaţa germană, în funcţie de vânzări, cu 82.108 autovehicule, în creştere cu 60,2% faţă de aceeaşi lună din 2008, şi o cotă de piaţă de 21,4%, urmat de Opel, cu înmatriculări în creştere cu 57,1%, la 39.250 unităţi, şi o cotă de piaţă de 10,2%, respectiv Ford, care însumează 8% din autovehiculele noi înregistrate în mai, 30.876 maşini, în creştere cu 48,3% faţă de mai 2008.

Pe poziţia a patra se situează BMW şi Mini, cu vânzări de 27.013 autovehicule în mai, în scădere cu 6,7%, respectiv o cotă de piaţă de 7%.

O scădere a vânzărilor a înregistrat şi Mercedes, de 6,7%, la 25.255 unităţi, cu o cotă de piaţă de 6,6%.

„Rablă” de 5 miliarde de euro

Guvernul german a decis, în aprilie, să majoreze fondurile destinate programului de înnoire a parcului auto de la 1,5 miliarde euro la 5 miliarde euro, în urma interesului ridicat al populaţiei.

România a devenit, în februarie, a treia piaţă de desfacere pentru Dacia, fiind detronată de Germania, în condiţiile în care primul loc este ocupat din luna decembrie de Franţa. România a pierdut primul loc ca piaţă de desfacere pentru Dacia în decembrie 2008, când a fost detronată de Franţa.

În Franţa, înmatriculările de maşini noi au crescut cu aproape 12% în luna mai, însă au continuat să scadă în statele din sudul Europei, respectiv cu 8,6% în Italia şi 38,7% în Spania.

SURSA: Mediafax