Înmatriculările de autoturisme Renault şi Dacia au scăzut cu 33,1% în iulie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 15.342 de unităţi, în timp ce piaţa pe ansamblu a consemnat un declin mai mic, de 30,2%, la 237.428 unităţi.
Din cei 33 de constructori analizaţi, şapte au avut o evoluţie pozitivă în iulie, respectiv BMW-Mini, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Porsche şi Smart, potrivit datelor Oficiului de Înmatriculări Auto german KBA.
Cota de piaţă a Renault şi Dacia a avansat la 6,5% în iulie, de la 5,2% în luna anterioară, grupul francez plasându-se pe poziţia a şaptea în topul constructorilor. Lider al pieţei germane a rămas Volkswagen, cu o cotă de piaţă de 18,9%, urmat de Mercedes (10,3%), BMW-Mini (9,9%), Audi (8,1%), Opel (7,8%) şi Ford (7,3%).
În primele şapte luni ale anului, înmatriculările Renault-Dacia au scăzut cu 34,6%, la 90.796 unităţi. Piaţa germană a coborât cu 29% în ianuarie-iulie, la 1,7 milioane de unităţi. Grupul francez a avut o cotă de piaţă de 5,3% în primele şapte luni ale anului.
Volkswagen a vândut în ianuarie-iulie cele mai multe autoturisme în Germania, respectiv 371.814, aferente unei cote de piaţă de 21,8%, fiind urmat de Mercedes (9,4%), BMW-Mini (9,3%), Opel (7,7%), Audi (7,5%), Ford (6,9%) şi Renault-Dacia.
Doar Land Rover, Nissan Infiniti şi Jaguar au consemnat creşteri în perioada analizată.
Germania a devenit, în 2009, principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008, datorită programului de înnoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus într-un discount semnificativ pentru modelele mărcii româneşti.