Conform unui raport emis de Institutul Național de Statistică (INS), în primele patru luni ale anului 2023 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de aceeași perioadă a anului 2022 ca serie brută cu 3,4%.
Potrivit datelor transmise de Institutul Național de Statistică (INS), în luna aprilie 2023 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna martie 2023, atât ca serie brută cu 5,2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,7%.
Faţă de luna aprilie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în luna aprilie 2023, a scăzut atât ca serie brută cu 1,6%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,5%.
De asemenea, în primele patru luni ale anului 2023, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de aceeași perioadă a anului 2022 atât ca serie brută cu 3,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,1%.
Diferența dintre aprilie 2023 și martie 2023
Potrivit INS, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna aprilie 2023, comparativ cu luna precedentă, a scăzut, pe ansamblu, cu 5,2%, datorită scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-6,8%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-6,1%) și la vânzările de produse nealimentare (-3,8%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în luna aprilie 2023, comparativ cu luna precedentă, cu 3,7%, datorită scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-6,4%), vânzările de produse nealimentare (-2,8%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-2,4%), se arată în raportul INS.
Diferența dintre aprilie 2023 și aprilie 2022
De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna aprilie 2023, comparativ cu luna aprilie 2022, a înregistrat o scădere, pe ansamblu, cu 1,6%, datorită scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-7,6%) şi la vânzările de produse nealimentare (-1,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 1,5%.
Totodată, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna aprilie 2023, comparativ cu luna aprilie 2022, a înregistrat o scădere, pe ansamblu, cu 1,5%, datorită scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-5,1%) şi la vânzările de produse nealimentare (-0,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 1,1%, arată datele INS.
Diferența dintre primele 4 luni ale anului 2023 și aceeași perioadă a anului 2022
Potrivit raportului, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în primele patru luni din 2023, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,4%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,7%) şi la vânzările de produse nealimentare (+4,0%).
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,1%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în primele patru luni din 2023, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,1%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,7%) şi la vânzările de produse nealimentare (+3,7%).
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 1,3%, mai arată datele transmise de INS.