Potrivit sursei citate, 66,2% dintre gospodăriile care aveau un calculator se concentrează în mediul urban. În funcţie de mediul de rezidenţă s-au înregistrat diferenţe în ceea ce priveşte dotarea gospodăriilor cu calculator. Astfel, dacă dintre gospodăriile din mediul urban 72,2% sunt dotate cu calculator acasă, în rândul gospodăriilor din mediul rural proporţia acestora este de numai 48,4%.
De asemenea, din analiza în profil teritorial a înzestrării cu calculatoare a gospodăriilor nu se remarcă diferenţe prea mari între regiuni, ponderea acestora situându-se între 50% şi 60% din numărul total de gospodării din fiecare regiune, cu excepţia regiunilor Bucureşti-Ilfov (78,1%), Vest (70,7%) şi Nord-Vest (67%).
Pe de altă parte, ponderile cele mai mici s-au înregistrat în regiunile Sud-Est (54,4%), Sud-Muntenia (54,8%) şi Nord-Est (55%).
În ceea ce priveşte persoanele care utilizează calculator la nivel naţional, în anul 2015, frecvenţa cea mai mare se remarcă în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 ani (70,1%). Pe medii de rezidenţă, frecvenţa utilizării calculatoarelor înregistrează diferenţe semnificative în mediul urban faţă de cel rural, astfel numărul persoanelor care folosesc calculatorul în mediul urban este de 1,4 ori mai mare faţă de cel al utilizatorilor din mediul rural.
Proporţia bărbaţilor utilizatori de calculatoare este puţin mai mare decât cea a femeilor, respectiv 72,1% faţă de 68,2%. Totodată, ponderile persoanelor care utilizează calculatorul au un trend descendent la o analiză pe grupe de vârstă, în sensul că majoritatea persoanelor tinere din grupa de vârstă 16-24 ani (91,8%) folosesc calculatorul, iar procentul scade o dată cu înaintarea în vârstă. Ponderea persoanelor cu vârsta cuprinsă între 65 şi 74 ani a fost de doar 26,1%.
Statistica relevă că, în privinţa accesului la Internet, în anul 2015, 61% dintre gospodăriile din România au avut acces la reţea acasă, în creştere cu 6,6% faţă de anul anterior, iar majoritatea (66,9%) dintre acestea s-au concentrat în mediul urban.
În profil teritorial, la nivelul anului 2015, conectarea la Internet a fost mai răspândită în cadrul gospodăriilor din regiunea Bucureşti-Ilfov (peste 3 din 4 gospodării aveau acces la Internet de acasă), urmată la mare distanţă de regiunile Vest, Nord-Vest, Centru, Sud-Vest Oltenia şi Sud-Muntenia. Cele mai mici ponderi ale gospodăriilor cu conectare la Internet, sunt înregistrate de regiunile Nord-Est (53,2%) şi Sud-Est (54,1%).
Din punct de vedere al mărimii gospodăriei, se constată o corelaţie între numărul de persoane din gospodărie şi interesul crescut pentru conectarea la reţeaua Internet.
Tipurile de conexiune folosite la accesarea Internetului de acasă sunt în proporţie de 89,1% conexiunile broadband fixe (conexiunile de bandă largă fixe), urmate la mare distanţă de conexiunile broadband mobile (29,0%) şi de conexiunile narrowband (11,6%).
Cele mai multe gospodării care au optat pentru conexiunile broadband fixe la Internet, în anul 2015, provin din regiunile Bucureşti-Ilfov (15,4%), Nord-Est (14,0%), Sud-Muntenia (13,9%) şi respectiv Nord-Vest (13,6%). Prin intermediul conexiunilor broadband mobile s-au conectat mai frecvent gospodăriile din regiunile Bucureşti-Ilfov (15,8%), Sud-Muntenia şi Sud-Vest Oltenia (14,3% fiecare).
Din totalul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 ani, proporţia celor care au folosit vreodată Internetul a fost de 68,5%, din care 81,7% în ultimele 3 luni. Dintre utilizatorii curenţi 65,7% folosesc acest instrument cu frecvenţă zilnică sau aproape zilnică.
Pe regiuni de dezvoltare, ponderea persoanelor care au utilizat Internetul a fost de 83,3% în regiunea Bucureşti – Ilfov şi constituie cel mai ridicat procent din ţară. La distanţă considerabilă, urmează regiunile Vest şi Centru cu 74,1% şi respectiv 73,0%, iar celelalte regiuni prezentând proporţii de sub 70%.
Dintre bărbaţii cu vârste cuprinse între 35 şi 44 ani, 57,7% au folosit Internetul zilnic sau aproape zilnic, comparativ cu 61,6% dintre femeile din aceeaşi grupă de vârstă, diferenţa fiind de 3,9 puncte procentuale.AGERPRES