Datele transmise joi de Institutul Național de Statistică arată că transportul aerian de mărfuri a crescut substanțial față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai mari ponderi s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă din București, Avram Iancu din Cluj-Napoca și Traian Vuia din Timișoara.
Transportul aerian de mărfuri, creștere de 26,7%
Transportul aerian de mărfuri (inclusiv poştă) a crescut, în primele nouă luni din 2022, cu 26,7%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, de la 29.294 tone până la 37.130 tone, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de mărfuri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti, cu 10.700 tone mărfuri încărcate şi 15.300 tone mărfuri descărcate, Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 2.300 tone mărfuri încărcate şi 2.900 tone mărfuri descărcate, şi Traian Vuia-Timişoara, cu 2.200 tone mărfuri încărcate şi 3.800 tone mărfuri descărcate.
În trafic intern, activitatea principalelor aeroporturi româneşti se prezintă astfel: Henri Coandă-Bucureşti a realizat 11,9% în total tone mărfuri încărcate, Avram Iancu-Cluj-Napoca – 55,6% şi Traian Vuia-Timişoara – 32,5% în total tone mărfuri încărcate.
Transportul aerian de pasageri a crescut cu 96,9%
De asemenea, în aceeași perioadă de timp, transportul aerian de pasageri a crescut cu 96,9%, comparativ cu perioada similară din 2021, de la 7,992 milioane pasageri, până la peste 15,738 milioane pasageri, mai transmite INS.
Cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti, cu 4.735.500 pasageri îmbarcaţi şi 4.616.400 pasageri debarcaţi, Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 1.007.300 pasageri îmbarcaţi şi 972.800 debarcaţi şi Aeroportul Internaţional Iaşi, cu 607.700 pasageri îmbarcaţi şi 583.800 debarcaţi.
În transportul internaţional de pasageri, primele zece aeroporturi de origine (de unde au provenit pasagerii debarcaţi în România), stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, sunt: Londra Luton – 634.253 pasageri, Milano Bergamo -357.790 pasageri, Viena – 213.410, Munchen – 210.704 pasageri, Madrid Barajas- 207.364, Istanbul Internaţional- 205.518 pasageri, Bruxelles Charleroi – 177.446 pasageri, Barcelona – 172.974 pasageri, Amsterdam Schipol -168.477, Londra Stansted 160.572 pasageri.
În ceea ce priveşte îmbarcările, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Londra-Luton (638.438 pasageri), Milano Bergamo (372.795), Viena (229.801), Munchen (229.571), Madrid Barajas (208.420), Istanbul International (204.665), Bruxelles Charleroi (187.419 pasageri), Amsterdam Schipol (184.928 pasageri), Barcelona (176.763), Londra Stansted (164.209 pasageri).
Italia și Regatul Unit, cele mai multe sosiri și plecări
Principalele ţări (după aeroportul de origine) de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate debarcaţi în România au fost Italia- 1.248.796 pasageri, Regatul Unit- 1.172.902 pasageri, Germania – 787.737 pasageri, Spania- 683.713 pasageri, Franţa- 400.826 pasageri, Turcia -296.802 pasageri, Grecia- 261.222 pasageri, Ţările de Jos- 236.171 pasageri, Belgia- 214.558 pasageri, Austria- 213.410 pasageri.
După ţara de destinaţie, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Italia (1.284.203 pasageri), Regatul Unit (1.200.186 pasageri), Germania (826.084 pasageri), Spania (689.834 pasageri), Franţa (420.797 pasageri), Turcia (294.385 pasageri), Grecia (267.328 pasageri), Ţările de Jos (257.787 pasageri), Austria (229.801 pasageri), Belgia (226.286 pasageri).
În trafic intern, Henri Coandă-Bucureşti a înregistrat 49,6% din numărul total de pasageri îmbarcaţi, Avram Iancu-Cluj-Napoca – 15,9% şi Traian Vuia-Timişoara -14,4%.