Cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a crescut, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată, cu 14,7% în primele 10 luni ale anului, ca urmare a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS).
Conform statisticii, în perioada ianuarie – noiembrie 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat o creştere cu 14,7%, în comparaţie cu primele 10 luni din 2015, datorită vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+16,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,9%).
Pe de altă parte, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), ca serie brută, a consemnat acelaşi procentaj de creştere cu seria ajustată (14,7%), iar comercializarea de produse alimentare, băuturi şi tutun (+16,5%), de produse nealimentare (+15,2%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,9%) au contribuit la acest salt.
La nivelul lunii octombrie, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), faţă de luna precedentă, a scăzut ca serie brută cu 0,2% şi a crescut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,5%.
De asemenea, faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 7,9%, respectiv cu 10%. Agerpres