Inspectorii ANPC au verificat zeci de hypermarketuri în ultimele trei luni şi au identificat mai multe nereguli şi practici incorecte. Amenzile au trecut de 130.000 de euro.
Începand cu data de 03.07.2018 comisarii din cadrul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Bucureşti-Ilfov, au desfăşurat 43 acţiuni de control, în vederea verificării respectării drepturilor şi intereselor consumatorilor, conform legislaţiei din domeniul protecţiei consumatorilor, în retelele de hypermarketuri.
În urma verificarilor, au fost aplicate un număr de 43 sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 632.000 lei şi 2 avertismente şi au fost emise 36 de decizii de încetare imediată a practicilor comerciale incorecte conform Legii 363/2007.
Cum înşală hypermaketurile consumatorii
- Comercializează de produse cu denumire incorectă în raport cu ingredientele declarate pe etichetele de produs, ceea ce induce în eroare consumatorul
- Comercializează produse alimentare ambalate recântărite în cadrul unităţii cu declararea unei cantităţi nete mai mari decât cea stabilită de producător, ducând implicit la plata suplimentară pentru consumator
- Comercializează suplimente alimentare sub formă de pachete promoţionale „2 la pret de 1” sau „1+1 GRATIS” fără a avea afişat la locul de comercializare preţul de vânzare astfel încât să reiasă avantajul specific preţului;
- Comercializează produse ce au aplicate pe ambalaj informaţii cu privire la anumite premii, perioada promoţiei fiind depăşită.