Nereguli importante descoperite de ANPC la un hotel de 5 stele din centrul Capitalei

În urma verificărilor, au fost  aplicate sancțiuni contravenționale în valoare totală de 33.000 lei, la care s-au adăugat măsuri complementare precum:

  • oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare neconforme
  • oprirea temporară a prestarii serviciilor pentru camerele de cazare verificate.

„Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta!  Mobilier parcă scos de la amanet, produse expirate de ani buni, totul ca la carte, dar cartea de joc a unui ansamblu turistic de top. Dar asta acum mulți ani!

Micul dejun recuperat pentru ziua următoare, curățenie de la paștele trecut și camerele degradate, murdare și cu mobilier mai vechi decât cel din anticariat! Ieri dimineață, invitat fiind la o dezbatere organizată la Hotel Radisson, am avut ocazia, până la începerea întâlnirii, să mă plimb prin holul hotelului, să stau la bar și, poate cel mai important, să analizez activitatea angajaților hotelului.

Curățenia făcută de mântuială, barul dezordonat și atitudinea lucrătorilor de acolo, m-au determinat să chem o echipă de comisari să verifice întreaga activitate! Singurul lucru de cinci stele este numele.” – Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Au fost constatate abateri de la prevederile legale

Neregulile constatate au fost, în zona de bucătărie:

– utilizarea unor materii prime și produse semifinite cu data limită de consum depașită (sosuri, condimente, lapte etc)

– existența unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora

– menținerea în aceleași spații frigorifice a produselor din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau intregi) si produse lactate ambalate

– folosirea unor ustensile cu grad avansat de uzură

– utilizarea unui grătar neigienizat, cu arsuri grosiere;

– lipsa traducerii în limba română a denumirii si ingredientelor din listele meniu

– colectarea reziduurilor solide în recipiente neacoperite, amplasate în spațiile de prelucrare.

În zona de cazare, au fost constatate abateri de la prevederile legale în vigoare în 11 camere care erau disponibile (libere) la momentul controlului, astfel:

  • existența unor pereți murdari
  • utilizarea unor piese de mobilier cu porțiuni exfoliate, pătate sau rupte
  • utilizarea unor protecții pentru saltea pătate
  • deficiențe de informare a turiștilor, în camere (informare incompletă și doar în limba engleză).

Verificările comisarilor CPCMB au fost extinse şi la celelalte camere ale hotelului.

POZIȚIE OFICIALĂ RADISSON BLU BUCUREȘTI

Ca lider de piață și membru al Grupului Radisson, preocuparea noastră principală este să le oferim celor care ne trec pragul o experiență la cele mai înalte standarde. Unul dintre obiectivele principale ale Radisson Blu București este să apreciem feedback-ul pe care îl primim din partea fiecărui oaspete al nostru. Ca brand hotelier premium, Radisson Blu București urmărește să fie aliniat la standardele de calitate care vizează asigurarea celor mai bune condiții pentru clienții noștri, precum și la standardele mărcii Radisson Blu, aspecte calitative care fac obiectul unui audit intern anual.

Situația din prezent, care a atras atenția publicului și a media, se referă la o zonă limitată și la un moment punctual care nu sunt relevante pentru standardul și experiența oferită clienților. Cu toate acestea, suntem deschiși oricărei inspecții întrucât ne oferă ocazia de a ne îmbunătăți protocoalele zilnice de verificare și de a ne păstra standardele de calitate.

Cu această ocazie, dorim să le mulțumim tuturor oaspeților noștri care ne-au oferit feedback-ul lor zi de zi. Considerăm că fiecare opinie este extrem de importantă și inclusiv, în cazul unei opinii negative, reprezintă o oportunitate să remediem și să îmbunătățim pe mai departe serviciile noastre și experiența vizitatorilor. Totodată, considerăm binevenite verificările și orice formă de audit, precum și rezultatele lor, întrucât ne vor servi pentru a realiza progrese calitative și a ne ajusta serviciile. Apreciem faptul că ANPC se concentrează pe poziționarea și calitatea serviciilor din sectorul ospitalității, având încrederecă vor continua eforturile de a monitoriza consecvent și a inspecta întreaga piață, pentru a susține creșterea calitativă a serviciilor din acest sector. Angajamentul nostru este de a îmbunătăți permanent serviciile și experiența vizitatorilor noștri, iar în cazul acestei situații specifice, am luat măsuri imediate de a remedia situația raportată.

Anual, ne trec pragul mii de oaspeți care ne oferă evaluări pozitive, contribuind la poziționarea noastră ca unul dintre principalele hoteluri din România. Am găzduit un segment larg de vizitatori, de la familii tinere, la șefi de stat și celebrități care s-au declarat, cu toții, mulțumiți de experiența pe care au avut-o aici.

Este cunoscut faptul că gradul de ocupare al tuturor hotelurilor a fost foarte scăzut în timpul pandemiei Covid-19 și, prin urmare, majoritatea hotelurilor au fost închise. Chiar dacă unele camere nu au fost folosite și întreținute mai mult de un an din cauza pandemiei Covid – 19, Radisson Blu a decis să rămână deschis cu un inventar redus pentru a asigura continuitate forței de muncă și pentru servirea oaspeților (inclusiv autorităților locale pentru găzduirea medicilor în timpul pandemiei Covid-19). Situația actuală, așa cum a fost prezentată în mass-media denotă doar o imagine statică generată de o multitudine de factori atipici determinată de pandemia Covid-19 (restricții, acces redus la forța de muncă și la furnizori de servicii etc.).

Radisson Blu investește constant pentru îmbunătățirea experienței oaspeților, iar camerele sunt întreținute în mod constant și complet modernizate periodic. În ultimii 2 ani, chiar și în contextul pandemiei Covid-19 și al tuturor restricțiilor, Radisson Blu a angajat aproximativ 20 de milioane de euro pentru a renova complet două corpuri de clădire cu 200 de camere (care urmează să fie deschise până la sfârșitul acestui an) și a renovat alte 50 de camere. În plus, întreaga zonă de recepție, bar și terasa exterioară au fost renovate după o investiție de peste 1,5 milioane de euro, recunoscută drept una dintre cele mai mari investiții din sectorul HoReCa.

În spiritul angajamentului său pentru curățenie și siguranță, Grupul Radisson este partener SGS, cea mai importantă companie de inspecție, verificare, testare și certificare, recunoscută ca reper global de calitate și integritate. În 2020, împreună cu SGS, Grupul Radisson a lucrat la dezvoltarea și validarea unui set de protocoale superioare de sănătate și siguranță, întărind astfel programul riguros de curățenie și dezinfecție existent deja. Protocolul de Siguranță al Hotelurilor Radisson, rezultat din această colaborare, este o etichetă oficială care atestă curățenia și dezinfecția.