Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) anunţă că va demara controale din cauza unor suspiciuni privind compensaţiile acordate consumatorilor în 2018 de către distribuitorii de energie electrică. Aceste compensaţii au fost acordate pentru nerespectări ale standardului de performanţă, potrivit economica.net.

“Se înregistrează diferențe semnificative între OD (operatori de distribuție – n.red.) privitoare la nivelul compensațiilor acordate utilizatorilor (cu maxim de 18,725 compensații plătite la E-Distribuție Banat și minim de 3 compensații plătite la SDEE Transilvania Nord). La nivel de țară se constată că 79% din compensațiile acordate au avut la bază neîndeplinirea indicatorilor de calitate comercială a serviciului. Compensațiile privind continuitatea serviciului de distribuție reprezintă 19.69 % din total. Compensațiile privind calitatea tehnică a energiei electrice distribuite reprezintă un procent redus, de 1.26 % din totalul compensațiilor. Ţinând seama că valorile raportate de OD pentru indicatorii de performanță nu confirmă diferenţele semnificative dintre numărul/valorile compensaţiilor acordate de OD utilizatorilor, aceste aspecte vor face obiectul unor acţiuni de control din partea ANRE”, precizează instituţia.

Distribuitorii Enel, E.ON, CEZ şi Electrica au plătit clienților compensații de aproape 4 milioane de lei anul trecut, aproape 90% provenind de la cele trei companii de distribuție ale Enel: E-Distribuție Banat, E-Distribuție Dobrogea şi E-Distribuție Muntenia.

Autoritatea se referă în special la compensații pentru “calitatea comercială”, adică la nerespectări ale ordinelor ANRE în materie de acte, avize, termene de soluționare a cererilor, etc, sau la rezolvarea târzie a avariilor, și nu la probleme de ordin tehnic, adică la defecțiuni ale echipamentelor din cauza calității energiei electrice.