Autoritatea irlandeză de reglementare a confidențialității datelor a amendat Instagram cu 405 milioane de euro în urma unei investigații privind modul în care a gestionat datele copiilor.
Instagram a fost amendată cu 405 milioane de euro. Nu a gestionat corect datele copiilor
„Am adoptat decizia finală vinerea trecută și conține o amendă de 405 milioane de euro”, a declarat purtătorul de cuvânt al comisarului irlandez pentru protecția datelor, care este principala autoritate de reglementare a companiei mamă a Instagram, Meta Platforms Inc.
Sancțiunea este a doua cea mai mare sancțiune aplicată în temeiul normelor stricte ale Uniunii Europene în materie de confidențialitate, după ce autoritățile de reglementare din Luxemburg au amendat anul trecut Amazon cu 746 de milioane de euro.
Meta, compania mamă a Instagram, care deține și Facebook și care poate face apel la această decizie, nu a răspuns la o solicitare de comentarii. Detaliile complete ale investigației nu vor fi făcute publice până săptămâna viitoare.
Investigația organismului de supraveghere irlandez s-a axat pe modul în care Instagram a expus detaliile personale ale utilizatorilor cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani, inclusiv adrese de e-mail și numere de telefon. Vârsta minimă pentru utilizatorii Instagram este de 13 ani.
În conformitate cu normele UE privind confidențialitatea datelor, autoritatea irlandeză de supraveghere este principala autoritate de reglementare pentru multe companii americane din domeniul tehnologiei cu sediul european la Dublin.
Organismul de supraveghere are în desfășurare o serie de alte anchete privind companiile deținute de Meta. Anul trecut, a amendat WhatsApp cu 225 de milioane de euro pentru că a încălcat normele privind transparența în ceea ce privește schimbul de date cu alte companii Meta.
Meta lucrează la mai multe funcții plătite pentru Instagram și Facebook
Compania mamă a Facebook, Meta, se pare că înființează o nouă echipă pentru a dezvolta „posibile funcții cu plată” pe platformele sale.
Noua divizie ar fi prima astfel de echipă din cadrul Meta care ar urma să creeze funcții plătite și pentru Facebook, Instagram și WhatsApp, a relatat The Verge, citând o notă internă a companiei.
Această ultimă mișcare a Meta vine în urma primei scăderi a veniturilor raportate de companie în luna iulie, precum și a unei previziuni sumbre pentru al treilea trimestru.
De asemenea, acest lucru este în concordanță cu un anunț făcut de șeful companiei, Mark Zuckerberg, în luna iunie, potrivit căruia funcțiile cu plată sunt testate pentru a fi lansate pe toate platformele.
„Dezvoltarea mai multor modalități prin care creatorii să facă bani pe Facebook și Instagram – și împărtășirea de actualizări care îi vor ajuta pe creatori să construiască pentru metavers”, spune Mark Zuckerberg, scrie The Independent.