Rețeaua de socializare Instagram, ce are în prezent peste un miliard de utilizatori, a introdus o nouă opțiune începând de miercuri. Utilizatorii vor putea filtra mesajele primite, astfel încât să elimine cuvintele și expresiile injurioase. Această opțiune ar putea fi introdusă și pe Facebook Messenger și WhatsApp, au precizat reprezentanții Instagram, ce aparține grupului Facebook.
Reţeaua de socializare Instagram, care aparţine grupului Facebook, le permite de miercuri utilizatorilor să filtreze mesajele primite, pentru a elimina cuvintele şi expresiile injurioase, un nou pas pentru platformă de a oferi garanţii în lupta împotriva hărţuirii online, relatează AFP, citat de France24.
„În măsura în care mesajele directe sunt conversaţii private, nu le verificăm în mod proactiv pentru a identifica semne de discursuri bazate pe ură sau de hărţuire, aşa cum facem în restul situaţiilor pe Instagram”, a explicat populara reţea de foto şi video într-un comunicat.
Utilizatorii din şapte ţări (Olanda, Franţa, Irlanda, Germania, Australia, Noua Zeelandă, Canada) pot activa o opţiune care permite blocarea automată „a solicitărilor de mesaje directe” (invitaţii la discuţii) care conţin cuvinte, expresii sau emoji ofensatoare.
„În aceste ţări au existat personalităţi publice, în special fotbalişti, care au fost victime ale unor abuzuri şi termeni ofensatori în mesajele directe”, a precizat pentru AFP Clotilde Briend, responsabilă pentru politici publice în cadrul Instagram.
Filtrarea ar putea fi introdusă și pe Facebook Messenger și WhatsApp
Potrivit acesteia, „marea parte a discursurilor bazate pe ură provin din aceste cereri de mesaje directe”. „Vom oferi posibilitatea fiecăruia să ne semnaleze sau nu aceste mesaje”, care vor rămâne accesibile într-un inbox separat, a adăugat ea.
Filtrarea se face direct pe dispozitivul utilizatorului şi, potrivit lui Clotilde Briend, poate fi apoi extinsă la celelalte servicii de mesagerie populare ale grupului Facebook: Messenger şi WhatsApp.
Instagram, care numără peste un miliard de utilizatori, încearcă de mai mulţi ani să lupte împotriva hărţuirii, discurilor bazate pe ură şi dezinformării care abundă pe reţelele de socializare.
În 2019, compania a lansat un program pentru a avertiza proactiv personale care vor să publice mesaje injurioase şi, mai recent, a anunţat că va folosi un algoritm automat pentru a intui vârsta reală a utilizatorilor.
În martie, reţeaua de socializare şi-a confirmat planul de a crea o versiune a serviciului său rezervat celor mai mici dintre adolescenţi, stârnind nemulţumirea specialiştilor în drepturilor copilului.