Gigantul Instagram, fratele mai mic al Facebook, începe o serie de teste asupra utilizatorilor rețelei de socializare. O serie de persoane vor putea să ascundă like-urile la postările lor sau le altora.
Rețeaua de socializare Instagram a anunțat recent că a început un nou test pe tema like-urilor, după modelul Facebook, dar totuși diferit de cele din trecut. Astfel, utilizatorii au opţiunea de a afişa sau a ascunde like-urile postărilor personale sau ale altora.
Instagram începe testele asupra utilizatorilor
La doi ani după ce a început să experimenteze ascunderea like-urilor, Instagram trece la un nou capitol, pe aceeaşi temă. De data aceasta, însă, în loc să o facă discreţionar, Instagram mută decizia în curtea utilizatorilor, scrie news.ro.
Totuși, în cadrul noului test, utilizatorii pot hotărî singuri dacă vor sau nu să vadă like-urile. Mai mult, pot face această alegere atât pentru like-urile primite de propriile postări, cât şi de like-urile afişate sub postările celorlalţi.
Remediu pentru anxietate
Ascunderea like-urilor este văzută ca un tratament pentru anxietate, mai ales în cazul utilizatorilor mai tineri, care ajung să se teamă că postările proprii nu vor avea suficient succes, iar acest lucru va fi vizibil tuturor. În cadrul testelor anterioare, Instagram a mai găsit încă o problemă, pusă pe seama instinctului de turmă, oamenii tind să dea like postărilor care sunt deja populare şi au un mare număr de like-uri. Valabilă este şi situaţia inversă, oamenii nu prea dau like la un post cu puţine like-uri.
Cele două probleme nu afectează toţi utilizatorii, iar în cadrul testelor din urmă cu doi ani, o parte a participanţilor s-au împotrivit ascunderii like-urilor. Astfel, s-a ajuns la ideea de a lăsa utilizatorii să decidă. Ca şi în cazul altor teste, opţiunile privind afişarea sau ascunderea like-urilor vor fi activate pentru un număr mic de utilizatori, pe care Instagram îi va observa cu atenţie să vadă cum privesc această abilitate şi cum li se schimbă comportamentul. Scopul final este, evident, de a creşte implicarea şi timpul acordat de oameni reţelei.
În următoarele săptămâni, un test similar va debuta şi pe Facebook. La fel ca pe Instagram, utilizatorii vor fi cei care vor stabili ascunderea sau afişarea like-urilor.