Instanța a decis: Chinezii de la Huawei pot înregistra un brand pe care aproape că l-au copiat de la Chanel

Sursă foto: Dreamstime

Huawei obține o importantă victorie în instanță: Curtea UE le dă dreptate chinezilor, în dauna unui uriaș brand de lux european, care a dat firma chinezească în judecată, acuzând similarități inacceptabile în ceea ce privește mărcile vizuale.

Huawei obține o importantă victorie în instanță: Curtea UE le dă dreptate chinezilor, în dauna celebrei case de modă Chanel.

Cine ar putea confunda vreodată un accesoriu Chanel cu un telefon mobil Huawei? Nimeni, desigur. Așa cum nimănui nu i-ar trece prin cap să compare şarmul francez cu tehnologia chineză a smartphone-urilor (aflată, în plus, în centrul unor controverse internaționale și subiectul obsesiei lui Donald Trump, preluată oarecum și de Biden).

Huawei obține o importantă victorie în instanță: Curtea UE le dă dreptate chinezilor

Cu toate acestea, potrivit celebrei case de modă Chanel, marca pe care Huawei ceruse să o înregistreze avea prea multe asemănări cu ale sale, notează La Repubblica.

Conform Curții UE, Chanel greşeşte. Judecătorii au decis că mărcile în cauză nu sunt similare. Prin urmare, Huawei poate continua înregistrarea, pentru care a depus o cerere la Oficiul Uniunii Europene (Euipo) în 2017.

A urmat o opoziție din partea casei de modă, dar deja în 2019, Euipo se exprimase împotriva Chanel. Acum a sosit decizia Curții, chemată în cauză chiar de francezi.

Dar cum sunt cele două embleme? Ambele joacă pe aceeași literă repetată și încrucișată: în cazul lui Chanel este cunoscutul C, poziționat într-o imagine în oglindă (unul în dreapta, celălalt în stânga).

”Există asemănări, dar diferențele vizuale sunt semnificative”

Cele două litere se încrucișează în centru, formând un fel de elipsă verticală. În cazul Huawei, U-urile sunt împletite, unul orientat în sus, unul în jos, formând o elipsă orizontală.

Cele două mărci „au unele asemănări, dar diferențele vizuale sunt semnificative”, a decis instanța și, prin urmare, nu există riscul vreunei confuzii din partea clientului-consumator.

Chanel poate prezenta în continuare un recurs împotriva hotărârii, dar numai asupra aspectelor legale. În acest moment, drumul pare marcat: de data aceasta, chinezii nu au copiat, nici măcar nu s-au inspirat din brandul glamour prin excelență.

Sursă foto: Dreamstime.