Este cunoscut faptul ca o mare parte din intreprinderile de stat primisera, inainte de 1989, in administrare directa, terenuri si constructii nationalizate. O data cu reorganizarea lor in societati comerciale (Legea nr. 15/1990), conducerile si-au trecut aceste imobile nationalizate din administrare directa, in capitalul social. Fapt nepermis de legea in vigoare la acea data. Regimul juridic al terenurilor din patrimoniul societatilor comerciale supuse privatizarii a fost reglementat prin Legea
Este cunoscut faptul ca o mare parte din intreprinderile de stat primisera, inainte de 1989, in administrare directa, terenuri si constructii nationalizate. O data cu reorganizarea lor in societati comerciale (Legea nr. 15/1990), conducerile si-au trecut aceste imobile nationalizate din administrare directa, in capitalul social. Fapt nepermis de legea in vigoare la acea data. Regimul juridic al terenurilor din patrimoniul societatilor comerciale supuse privatizarii a fost reglementat prin Legea nr. 99/ 1999. Atunci s-au clarificat doua aspecte: 1. daca terenul facea parte din domeniul privat al statului, atunci societatii comerciale i se putea elibera certificat de proprietate asupra terenului in cauza, iar capitalul social putea fi majorat cu valoarea terenului respectiv; 2. daca terenul nu era in domeniul privat al statului, atunci societatea nu avea drept de proprietate si nici nu trebuia facuta majorarea de capital. Roxana Chirita, avocat la casa de avocatura stefanica, Osmani & Asociatii, este de parere ca „in cazul in care valoarea terenurilor respective a fost ilegal inclusa in capitalul social, acest act poate fi atacat in instanta”. In ambele cazuri, imobilele respective se pot revendica in baza legii retrocedarilor. Diferenta consta in faptul ca in cazul majorarii legale nu se mai cere anularea actului de includere a acestora in capitalul social.