Dezbaterile online inițiate de revista Capital au continuat și astăzi. Subiectul a fost piața de publicitate și problemele apărute în industrie din cauza crizei generate de pandemie. La discuții a participat și Mihai Vișan, Head of Trading Group M. Mihai Vișan a obținut poziția de Head of Trading în Group M la sfârșitul lunii mai 2019.
Pentru cine nu știe, GroupM este liderul global de management al investițiilor în media, care gestionează peste 113 miliarde USD, în investiții anuale de media, prin intermediul agențiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX și Xaxis. Până să ocupe actuala poziție, Mihai și-a desfășurat mare parte din cariera sa profesională în cadrul agențiilor Mediacom, Wavemaker și Mindshare. În cadrul dezbaterii de astăzi, Vișan a adus cifre care fac mult mai clară situația actuală a pieței de publicitate.
”Group M reprezintă circa 25-28 la sută din total piață. Practic, am vazut și noi cum investițiile în media au fost puternic afectate de criza sanitară în trimestrul doi, după în trimestrul unu a fost relativ ok, cu o creștere mica față aceeași perioadă a anului trecut. (…) În aprilie și mai au fost scăderi mari, de peste 30% pe mediile TV și digital, iar pe radio, outdoor vorbim despre scăderi de 50 – 60%” spune Mihai Vișan.
”Trag speranța ca partea cea mai mare a acestor bugete să reprezinte amânări. Mi-e greu să spun dacă întreaga sumă va fi recuperată până la sfârșitul anului. Estimarea noastră, total piață, full year, este undeva la minus 9, minus 9, 8 la sută. Cam atât vom pierde din bugetele media față de anul trecut!”, precizează Mihai Vișan subliniind că ”această estimare include bugetul programului guvernamental de susținere a pieței media și ia în calcul ca, în toamnă, să nu mai avem vreo stare de urgență”.
Mai multe detalii găsiți aici: