Invitații acestei ediții au fost Raluca Mateiu – CEO InternetCorp, Mihaela Tudor – CEO Tudor Communication, Mihaela Rus – CEO Vitrina Advertising, Mihai Vișan – Head of Trading Group M și Virgil Munteanu – Director Executiv Editura Evenimentul și Capital. Discuțiile au fost moderate, ca de fiecare dată, de colegul nostru Claudiu Șerban.
Dezbaterile pot fi urmărite, integral, aici.
Criza generată de pandemie este, fără doar și poate, o lovitură pentru piața de publicitate. Unele bugete au dispărut, altele au fost mutate de pe media tradiționale pe partea de online, evenimentele au fost amânate sau chiar suspendate, clienții au devenit mault mai circumspecți, iar agențiile au învățat că trebuie să se adapteze cu mult mai multă rapiditate la noile condiții.
În acst context, fiecare dintre participanți a venit cu partea sa de expertiză. Concluzia generală s-a axat în jurul unor cuvinte – cheie precum adaptabilitate și flexibilitate. Virgil Munteanu, directorul executiv al Editurii Evenimentul și Capital, a vorbit, de exemplu, despre problemele specific presei în aceste momente de cumpănă, de la provocarea echilibrării veniturilor la felul în care au reacționat echipele de creatori de conținut. Vestea cea mai bună adusă de Virgil Munteanu a fost aceea că, în plină pandemie, site-urile Capital și Evenimentul Zilei au crescut chiar mai mult decât piața în general. ”Criza din 2008 – 2009 ne învățat că prima măsură luată de companii a fost tăierea bugetelor de marketing”, a opinat Munteanu, care a fost completat de Claudiu Șerban cu o afirmație care, deși nu ne place, este cât se poate de obiectivă: ”Încă nu se anunță vremuri bune!”.