Una dintre problemele ridicate de Virgil Munteanu se leagă de aprecierea justă a ecosistemul de azi al presei. Evident, totul pleacă de la faptul că zicala ”să moară și capra vecinului” încă guvernează gândirea presei de astăzi. ”Ar fi vremea ca acest fel de a conduce o afacere să se schimbe, aceasta este lecția prezentei crize”, crede Munteanu.
„Oamenii de marketing și comunicare din companiile care scot profit ar trebui să înțeleagă că trebuie să investească în mediile de comunicare, chiar dacă își creează propriile canale de informare. Este esențial pentru propria lor eficiență. Iar noi, ca publisheri, trebuie să găsim soluții care să le ofere eficiență, cu costuri acceptabile, deși, în România, costurile sunt foarte reduse”, afirmă, pe bună dreptate, directorul Editurii Evenimentul și Capital.
O altă chestiune abordată de directorul executiv al Editurii Evenimentul și Capital a fost legată de faptul că, în efortul de a păstra contractele cu companiile ce au nevoie de vizibilitate prin massa media, de multe ori, este nevoie ca ofertele să scadă în valoare, ceea ce duce, inevitabil la faptul că angajații vor fi plătiți mai prost. Acest lucru îi va face pe oamenii buni să migreze, poate chiar spre alte industrii. Așa că presa va fi nevoită să angajeze tineri care vor trebui să învețe meserie. Nici nu poți să te blochezi și să aștepți. Este o presiune contraproductivă pe furnizorii de conținut. Dar ai nevoie de specialiști buni, adevărați, un nucleu stabil. ”Dacă pierdem acest nucleu, nu cred că vom mai reuși să îl refacem în timp util”, spune Virgil Munteanu.
Încă un lucru susținut de Virgil Munteanu dă speranțe pentru multchinuitul print. Astfel, Munteanu este de părere că printul trebuie susținut nu numai pentru că face parte din tradiție, dar și pentru că este mult mai consistent. Un gând bun pentru presa de calitate de altădată…
Mai multe detalii se regăsesc în înregistrarea integrală a dezbaterilor de marți, 7 iulie.