Veste importantă de pe piața auto venită din SUA. Volkswagen AG și Porsche AG au acceptat o înțelegere în cadrul unei acțiuni colective în valoare de cel puțin 80 de milioane de dolari. Suma va fi oferită pentru a soluționa acuzațiile de denaturare a emisiilor și a datelor privind economia de combustibil pentru 500.000 de vehicule din Statele Unite.
Înțelegerea a fost depusă la Tribunalul Districtual din San Francisco. Ea trebuie aprobată de un judecător federal.
În urma acestei înțelegeri, sunt acoperite vehiculele Porsche din anii 2005 până în 2020, după ce proprietarii au acuzat producătorul auto că a modificat vehiculele de testare, ceea ce a avut un impact asupra rezultatelor privind emisiile și economia de combustibil. Proprietarii afectați ai vehiculelor eligibile vor primi plăți cuprinse între 250 și 1.109 dolari pentru fiecare vehicul.
Volkswagen nu a comentat, susține Reuters.
Volkswagen a dezvăluit că a folosit un software sofisticat
În 2015, Volkswagen a dezvăluit că a folosit un software sofisticat pentru a evita cerinţele privind emisiile de oxid de azot în aproape 11 milioane de vehicule din întreaga lume. De asemenea, grupul a indus în eroare EPA, care a început să pună întrebări în 2014.
Amintim că în noiembrie 2021, Curtea Supremă din SUA a dat o lovitură uriașă companiei Volkswagen. Judecătorii au respins încercarea companiei de a evita procesele intentate de autorităţi din trei state pentru despăgubiri în scandalul emisiilor. Judecătorii au luat decizia radicală luni. Curtea Supremă a Statelor Unite a respins luni încercarea Volkswagen de a evita procesele intentate de autorităţi din trei state americane care solicită despăgubiri ca urmare a scandalului de manipulare a testelor de emisii diesel în care a fost implicat producătorul german de automobile.
Lovitura dată de judecătorii din SUA
Judecătorii au refuzat să audieze apelurile VW şi ale furnizorului german de maşini Robert Bosch. Era vorba atunci de o hotărâre a unei instanţe inferioare care permite comitatului Hillsborough din Florida şi comitatului Salt Lake din Utah să caute să tragă companiile la răspundere în temeiul legilor şi reglementărilor locale care interzic modificarea controlului emisiilor vehiculelor.
Instanţa a respins, de asemenea, apelul VW la o hotărâre similară într-un caz introdus de statul Ohio.
Potrivit unui purtător de cuvânt al VW, decizia instanţei de atunci de a nu audia contestaţiile nu a fost o ”stabilire a fondului” argumentelor juridice ale companiei.
”Suntem încrezători în puterea apărărilor noastre factuale şi juridice, inclusiv că actualizările software au redus emisiile şi vom contesta cu fermitate acuzaţiile, pe măsură ce aceste cazuri se vor desfăşura”, a spus, la acel moment, purtătorul de cuvânt.