Inteligența Artificială dă absolut totul peste cap. Care este cea mai afectată industrie

inteligenta artificiala, AI

SURSA FOTO: Dreamstime

Creșterea inteligenței artificiale generative provoacă îngrijorări majore cu privire la viitorul software-ului pentru întreprinderi și modelul de afaceri. Companiile de software existente adoptă pe bandă rulantă IA generativă, dar participanții la piață se tem că startup-urile sau platformele IA vor începe să le înlocuiască.

David H. Lerner, expert în consultanță tehnologică, șeful grupului de investiții Group Mind Investing, explică, într-un articol, care este cel mai mare pericol cu privire la inteligența artificială.

Inteligența artificială capătă tot mai multă putere

IA va fi atât de inteligentă încât s-ar putea să nu mai fie nevoie de software pentru întreprinderi. Aceasta este teza care domină acum dezbaterile. Pare atât de ușor și de ieftin, încât unii spun că nu va mai fi nevoie de Salesforce (CRM).

Întreprinderile sunt ocupate să creeze piloți generativi, așa că nu vor mai fi necesare abonamente la noi produse cloud. Este o altă situație cu care avem de-a face, spune Lerner într-un articol din Seekingalpha.

Potrivit lui Altman Solon, IA generativă a crescut de la 11% în primul trimestru al anului 2023 la aproape 2/3 din afacerile unui număr de 400 de directori chestionați.

Trei sferturi dintre dezvoltatori folosesc acum IA generativă pentru a crea software

Perspectivele întreruperii IA generative au fost atât de mari, încât șefii companiilor îi acordă o atenție deosebită și nu vor să discute aproape nimic altceva, cu excepția securității cibernetice.

Zscaler (ZS) a depășit raportul de câștiguri, iar bugetul companiei de securitate în cloud nu va fi afectat mai multe ChatGPT 4o sau alte platforme AI. Până acum, IA generativă a fost folosită masiv pentru a scrie software. Trei sferturi dintre dezvoltatori folosesc acum IA generativă pentru a crea software. Este de înțeles, deoarece scrierea unui program de software în „modul vechi” este cea mai puțin productivă funcție a capitalului uman.

Cu toate acestea,  în ultimii zece ani s-au făcut progrese și în instrumentele DevOp. Tema generală este că, chiar și cu unele riscuri, precum securitatea cibernetică, cel mai mare risc este acela de a nu adopta AI generativă, cred șefii companiilor.

Noua versiune a căutării bazate pe Google AI a recomandat că mâncatul pietre este benefic.

IA generativă este la început și poate chiar în stadiul de „nou născut”. Există, de asemenea, probleme mari legate de drepturile de autor. În cele din urmă, când strălucirea acestei resurse vă dispărea, directorii executivi își vor da seama că cel mai bun loc pentru a experimenta beneficiile unei funcționalități ChatGPT trebuie să fie în limitele furnizorilor existenți de software pentru întreprinderi.

Singura excepție o reprezintă generarea de software AI, care e deja pe drum. Cu toate acestea, există o oportunitate pentru ServiceNow sau un Monday (MNDY) de a oferi aplicații sofisticate mai flexibile în cadrul serviciului software.

Participanții de pe piață încep să prindă o teamă irațională că IA generativă va înlocui toate programele software, fie de către startup-uri care vor crea aplicații noi cu 10% din cost, fie că utilizatorii vor spune inteligenței artificiale ce vor să vadă și aceasta va genera vizualizarea datelor pentru ei.

Nicio variantă nu pare practică. Întreprinderile investesc capital în produse software nu doar pentru funcționalitate, ci și pentru continuitate. Doresc să angajeze lucrători care cunosc deja Salesforce, doresc ca lucrătorii lor să aibă aceeași continuitate de fiecare dată când folosesc un produs și vor să ofere suportul pe care îl poate oferi o companie de software.

În acest moment, corporațiile reduc bugetele companiilor pentru produse IT, așa că îndrumările conservatoare sunt de înțeles.

SURSA FOTO: Dreamstime

Din păcate pentru industria software, acest coșmar ar putea dura până în 2025

Unii cred că dacă acest lucru va dura atât de mult, prețurile acțiunilor vor avea de suferi. De ce spun, totuși, că e bine să se cumpere acum? În primul rând, pentru că titularii au multe de oferit, deoarece integrează această funcționalitate.

Odată ce au cazuri de utilizare puternice, ar putea folosi entuziasmul  general pentru a valorifica această creștere a „prototipurilor” și a se muta în limitele a ceea ce oferă, de exemplu, CRM, au Einstein AI.

NOW prezintă IA de ani de zile și, cu siguranță, își vor actualiza rapid oferta pentru a le oferi aceeași putere, cu toate datele, standardele și personalizarea actuale ale clienților. Ceea ce promit este un software care demonstrează participanților pe piață că acești furnizori nu sunt expuși riscului existențial. Narațiunea ar putea deveni negativă, înainte ca valul să se întoarcă. Așadar, vrea să  preia inițiativa din adularea bazei lor de utilizatori cu IA generativă și să demonstreze că are o soluție mai bună.

Astfel, sugerează că jucătorii noi care încep cu IA generativă ca motor central ar putea ignora o parte din giganții actuali.