Garg și-a încurajat angajații să folosească instrumentul de limbaj AI pentru lista lungă de sarcini zilnice a agenției, de la elaborarea de idei de povești pentru clienți, propuneri pentru mass-media și transcrierea notelor de întâlnire și a interviurilor.
Dar, în loc să crească productivitatea echipei, a folosirea chatbot-ului a creat stres și tensiune, scrie BBC.
Oamenii au raportat că sarcinile durează, de fapt, mai mult, deoarece au fost nevoiți să creeze o listă cu solicitări pentru ChatGPT, în timp ce trebuiau să verifice de fiecare dată rezultatele pentru inexactități. Și nu erau deloc puține.
Sarcinile oamenilor durează de două ori mai mult, munca le-a fost îngreunată
Și de fiecare dată când platforma a fost actualizată, au fost nevoiți să învețe noile sale funcții, ceea ce a durat timp suplimentar.
„Au fost prea multe distrageri. Echipa s-a plâns că sarcinile lor durează de două ori mai mult, deoarece acum ne așteptam să folosească instrumente AI”, spune Garg, care conduce Everest PR și își împarte timpul între SUA și India.
”Scopul introducerii AI în companie a fost acela de a simplifica fluxurile de lucru ale oamenilor, dar le-a îngreunat și mai mult munca, făcându-i să se simtă stresați și epuizați”, adaugă el.
Garg a început să se simtă copleșit de numărul tot mai mare de instrumente AI lansate și a crezut că trebuie să țină pasul cu fiecare. Nu numai că folosea ChatGPT ca echipa sa, ci și Zapier pentru a urmări sarcinile echipei și Perplexity pentru a completa cercetarea clienților.
„Există un munte de instrumente AI pe piață și niciun instrument nu rezolvă mai multe probleme. În consecință, am avut nevoie să urmăresc mai multe instrumente AI pentru a executa sarcini, ceea ce a devenit mai mult o povară. Era greu de urmărit ce făcea instrumentul și am început să fiu să mă simt frustrat”, spune domnul Garg.
Burnout pe toată linia!
„Piața este invadată de instrumente AI, așa că dacă investesc într-o anumită aplicație astăzi, există una mai bună disponibilă săptămâna viitoare. Există o curbă constantă de învățare pentru a rămâne relevantă și mi-a fost greu să o gestionez. Asta a însemnat burnout”, explică Garg.
Garg a renunțat la inteligența artificială în munca echipei, iar acum o folosesc în principal în scopuri de cercetare. Și toată lumea este mult mai fericită.
„Ne-am întors la tot ce este făcut direct de echipă, iar ei se simt mai conectați și mai implicați în munca lor. Este mult mai bine”, spune Garg.
În sondajul realizat de platforma Upwork asupra a 2.500 de lucrători din SUA, Marea Britanie, Australia și Canada, 96% dintre directori au spus că se așteaptă ca utilizarea instrumentelor AI să crească nivelul general de productivitate al companiei – cu 81% recunoscând că au crescut cerințele față de lucrători în ultimul an.
77% dintre angajați spun că instrumentele AI le-au scăzut productivitatea
Cu toate acestea, 77% dintre angajații chestionați spun că instrumentele AI le-au scăzut efectiv productivitatea și le-au crescut volumul de lucru. Iar 47% dintre angajații care folosesc inteligența artificială spun că nu au idee cum să obțină câștigurile de productivitate așteptate de angajatorii lor.
Drept urmare, 61% dintre oameni cred că utilizarea inteligenței artificiale la locul de muncă le va crește șansele de a se confrunta cu burnout (mai ales persoanele sub 25 de ani, după cum a arătat un sondaj separat efectuat pe 1.150 de americani, realizat de compania de redactare CV Resume Now.)
Sondajul de la Resume Now evidențiază faptul că 43% dintre oameni simt că inteligența artificială va avea un impact negativ asupra echilibrului dintre viața profesională și viața privată.