Un studiu realizat de Cooperativa Ţara Mea arată cum s-au modificat preferințele clienților în ultimul an. Potrivit sursei citate, produsele românești au crescut vizibil în topul preferințelor cu 30%, față de anii prevedenți.

Unul dintre motivele care au dus la această schimbare îl reprezintă conștientizarea cumpărătorilor, dar şi îmbunătăţirii calităţii şi a modului de ambalare a acestora, arată studiul.

În funcție de categoria de vărstă, sursa citată arată că preferinţa românilor intervievaţi la raft pentru produsele româneşti a crescut, în detrimentul celor fabricate în afara ţării, în special în rândurile publicului tânăr şi ale celui de vârstă medie, 30-50 de ani.

În ceea ce privește cele mai interesante produse pentru consumatori, este vorba despre semințe, ouă, ulei de floarea soarelui, dar produse de bază precum lactatele sau făina.

„Ultimii ani au adus publicul român la o maturitate a gândirii şi la conştientizări importante legate de importanţa ajutorului reciproc. Acest aspect se reflectă, astăzi, în preferinţele românilor pentru produse româneşti, cu intenţia asumată de a-şi ajuta propria ţară şi pe oamenii ei.

Ce produse au ales consumatorii

Produsele pentru care românii insistă să fie româneşti sunt variate, de la seminţe şi ulei de floarea soarelui până la oua, brânzeturi şi lactate, făină şi murături. Au urcat mult în top conservele, în special cele cu mâncare preparată, probabil datorită faptului că, pe acest segment, reţetele româneşti nu au concurenţă”, se menţionează într-un comunicat remis.

În cadrul studiului, publicul care a participat a declarat în unanimitate că se observă o creştere substanţială a calităţii produselor, precum şi a modului de ambalare, care „începe să concureze cu mărcile internaţionale”.

În acest context, preşedintele Cooperativa Ţara Mea susține că în final s-a reușit ca acest brand românesc să se alinieze alături de alte mărci internaționale de renume.

„Observaţia publicului este pertinentă. Datorită eforturilor din ultimii ani şi a faptului că am reuşit să funcţionăm integrat şi unitar, în Cooperativă, în acest an am reuşit un rebranding spectaculos. Putem să spunem, fără lipsă de modestie, că am reuşit să ducem acest brand 100% românesc, de cooperatori, la un nivel de aliniere cu mărcile internaţionale. Ne bucurăm de feed-back şi de faptul că publicul ne susţine. Acesta este motorul care duce înainte orice brand românesc: susţinerea românilor”, a declarat Florin Burculescu, preşedinte Cooperativa Ţara Mea.

De menționat este faptul că studiul a vizat 1.200 de cumpărători, care au remarcat diferențe între produsele românești și cele fabricate în România. Totodată, participanții au mai adăuga tcă îşi doresc să fie informaţi corect şi vizibil şi să aibă acces la produse 100% româneşti.

Ce spun consumatorii despre produsele românești

Referitor la motivele invocate, printre cele mai interesante s-au numărat: „porcul românesc trebuie crescut româneşte ca să aibă gustul copilăriei noastre”, „varza şi roşiile trebuie să aibă seminţe româneşti, nu numai să fie cultivate pe pământ românesc, ca să fie autentice”, „mi-aş dori să ştiu că roşiile din care e făcut bulionul provin din România” etc.

Florin Burculescu susține că rezultatele studiului au fost o surpriză plăcută, în contextul în care relevă adevărul de pe piața consumatorilor. Totodată, acesta a mai subliniat faptul că nu este imposibil ca produsele vândute să fie realizate din ingrediente 100% românești, însă există și riscul ca acestea să nu fie cumpărate.

„Este o surpriză plăcută şi un adevăr. Au fost cazuri în care fermierii s-au orientat către soiuri de legume provenite din afara României, pentru că productivitatea acestora este mult mai mare/ha. Au fost şi cazuri în care legumele 100% româneşti au rămas nevândute în magazine, pentru că forma lor nu era la fel de perfectă ca a celor străine.

Este un efort comun, al producătorilor, al cooperativei dar şi al consumatorilor. Este mai scump, dar nu imposibil să facem produse cu ingrediente 100% româneşti, dar întrebarea este: vor fi cumpărate? Suntem optimişti în urma acestui studiu şi credem că, în acest ritm, ne putem dezvolta armonios, atât ca brand, cât şi ca ţară”, a subliniat Florin Burculescu.