În ceea ce priveşte integrarea tehnologiei digitale în activitatea curentă a companiilor, mai puţin de 10% dintre firme utilizează tehnologia cloud şi mai puţin de jumătate dintre acestea sunt prezente pe web.
Pe de altă parte, Barometrul de Consum Cultural privind distribuţia frecvenţei de utilizare a Internet în diferite scopuri arată că, din totalul românilor utilizatori de Internet, 70% sunt pe Facebook sau alte reţele de socializare.
De asemenea, în perspectivă, în topul aptitudinilor, România ar urma să ocupe, conform estimărilor, locul 3 la capitolul creativitate în anul 2020, după ce în 2015 se situa abia pe locul 10.
Rezultatele unui alt studiu, realizat de compania Brainbench, relevă faptul că România se situează pe locul 5 în lume privind aptitudinile în suport tehnic pentru computere, suport tehnic de tip helpdesk şi de reţea, telecomunicaţii, comunicaţii LAN/WLAN, design de reţea, ASP.NET, HTML, PHP, concepte de dezvoltare web şi multe altele.
Totodată, România este lider în Europa şi ocupa locul al şaselea în lume în ceea ce priveşte numărul de specialişti IT certificaţi, cu peste 100.000 de reprezentanţi.
Potrivit unui comunicat de presă al organizatorilor conferinţei regionale de la Bucureşti, în perioada 1990 – 2016, în România au fost fondate peste 35.000 de companii IT, peste 70% dintre acestea în ultimii 10 ani. În plus, companii de renume ca Intel, Motorola, Sun Microsystems, Boeing etc. au deschis centre de cercetare şi dezvoltare software în România, iar primele două companii din lume în domeniu, Microsoft şi Oracle, au deschise filiale cu câteva mii de angajaţi fiecare.
Şi industria jocurilor este una prosperă, cele mai mari studiouri în domeniu ca Ubisoft, Electronic Arts (EA), Gameloft, King Digital Entertainment, Mobility Games or FUN Labs fiind prezente în România cu importante filiale, unele cu peste 1.000 de angajaţi. În anul 2015, România s-a situat pe locul 2 în topul ţărilor din Europa Centrală şi de Est în privinţa veniturilor din industria jocurilor video, după Polonia.
În domeniul industriei muzicale, în România există servicii muzicale online (download şi streaming) care facilitează accesul publicului în mod legal la repertoriul naţional şi internaţional. Astfel, printre serviciile utilizate cu precădere, alături de cunoscutele YouTube, Apple, Google Music Play, există Zonga, Trilulilu sau Getmusic.ro, notează sursa citată.
AGERPRES