chiar posibilitatea de alege intre internet banking, home banking sau mobile banking. Tranzactii prin instrumente de plata electronica, de tipul internet banking, pot fi efectuate de mai mult timp la bancile romanesti. Continuarea acestei activitati depinde insa de reinnoirea avizelor Ministerului Comunicatiilor.Nu o data, un client si-a pus problema de a ajunge la banca inainte de terminarea programului, de a evita coada de la ghiseu si de a face o plata cat mai repede posibil. Din fericire, toate aceste dorinte pot fi indeplinite de multe ori cu ajutorul unui calculator si al unei conxiuni Internet. Veti fi uimiti sa aflati cat de simplu este sa beneficiati de aceste servicii. Nu trebuie decat sa fiti client al unei banci care ofera servicul pe care il agreati si sa completati o cerere de abonament, urmand sa primiti aplicatia care trebuie instalata pe calculatorul personal, in cazul home-banking, sau sa intrati direct pe site-ul bancii pentru a o obtine, pentru varianta de internet banking. Pentru utilizarea mobile banking-ului, este necesara o cartela SIM speciala pe care este incarcata aplicatia. Prin intermediul instrumentelor de plata cu acces la distanta economisiti timp si bani, efectuand operatiuni care se realizeaza in mod curent la ghiseul bancii, insa cu comisioane cu pana la 50% mai mici.Internet bankingul este un serviciu disponibil tuturor persoanelor, prin care se pot realiza operatiuni bancare 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana, din orice parte a lumii unde exista o conexiune Internet, oferind mobilitate si confort. Tranzactiile au loc online si in timp real, beneficiind de acelasi grad de protectie acordat de banca propriului sistem informatic. Securitatea tranzactiilor realizate prin Internet este si principalul aspect care ar trebui sa-l intereseze pe client. Conexiunea la Internet este monitorizata in permanenta, iar pentru accesul in sistemul informatic al bancii fiecare abonat are un nume de utilizator si o parola. La Banc Post si HVB clientul are la dispozitie un dispozitiv de securitate suplimentar numit Digipass (pentru care se percepe garantie), identificarea sa facandu-se pe baza urmatoarelor date: codul PIN, numele clientului si o autentificare bidirectionala asigurata printr-un schimb de chei de securitate intre banca si client. O alta masura de securitate este valabilitatea pentru o singura sesiune de lucru a parolelor de recunoastere, la o noua coneaatre generandu-se o alta secventa de parole.Acest servicu este destinat in cea mai mare parte persoanelor fizice si este oferit in mod gratuit de catre cea mai mare parte a bancilor.Pentru a oferi clientilor sai o libertate de miscare mai mare, bancile au inceput sa puna la dispozitie si servicii de mobile banking. In functie de operatorul de telefonie mobila la care sunteti conectat, puteti alege una din cele trei variante de servicii oferite de BRD (cu Orange), BCR (cu Connex, Orange, Zapp si CosmoRom) si Raiffeisen Bank (cu Connex). Mobile banking-ul permite obtinerea mai multor informatii financiar-bancare, indiferent de zi sau de ora, folosind numai telefonul mobil, fara a merge la banca, la bancomat sau la un calculator conectat la Internet. Pentru fiecare solicitare de informatii se primeste un mesaj text care este tarifat ca SMS de catre compania de telefonie.Spre deosebire de BRD care ofera acest serviciu gratuit clientilor sai, BCR si Raiffeisen Bank percep abonament lunar pentru utilizarea acestui serviciu. Serviciile de mobile banking pot fi accesate prin intermediul mesajelor scrise sau al protocolului WAP, in functie de tipul telefonului pe care il poseda utilizatorul.

Costul abonamentului la Internet Banking
Banc Post     1 USD/luna    (garantie digipass 30 USD)
BCR    gratuit pana la 1 iulie 2004,     apoi 6 euro/an
Libra Bank     gratuit
UniCredit Romania    gratuit
Banca Transilvania    3 USD/luna
Volksbank Romania    gratuit
Emporiki Bank    gratuit
HVB Bank Romania    Gratuit
    (garantie digipass 30 euro)