Studiul se referă la economiile a nouă state din UE – Marea Britanie, Italia, Suedia, Danemarca, Cehia, Olanda, Belgia, Spania şi Polonia.

Ponderea cea mai mare a internetului în cadrul produsului intern brut (PIB) – 7,2% – se întâlneşte în Marea Britanie, unde acest sector este mai dezvoltat decât construcţiile sau transporturile. Economia legată de internet în Marea Britanie are o valoare de 100 de miliarde de lire pe an şi creşte cu 10% anual. În acest domeniu lucrează 250.000 de persoane.

În Italia, internetul reprezintă 2% din PIB, însă este de aşteptat ca procentul să crească la 3,3-4,3% din PIB până în 2015. Industria internetului în peninsulă este la fel de mare ca aceea a restaurantelor, se arată în studiul citat.

În Suedia şi Danemarca, ponderea este de 6,6% şi, respectiv, 5,8% din PIB, cu perspectivă de creştere. În Cehia, economia legată de internet reprezintă 3,6% din PIB şi ar urma să ajungă la 5,4% până în 2015. Consumul reprezintă peste 40% din acest sector în Cehia, în special datorită cumpărăturilor online.

În Belgia şi Olanda ponderea internetului în economie este de 2,5% şi, respectiv, 4,3%.

Spania stă în prezent cel mai prost al acest capitol, economia legată de internet reprezentând numai 2,2% din PIB. Studiul notează însă că procentul va creşte foarte rapid, urmând să ajungă la 5% în 2015, în contextul în care, în acest moment, peste 75% din PIB-ul Spaniei provine din sectoare unde internetul joacă un rol decisiv.

În Polonia, unde 60% din gospodării au acces la internet, economia legată de mediul online are o valoare de 35,7 miliarde euro, echivalentul a 2,7% din PIB. Ponderea ar urma să se dubleze în următorii cinci şi să ajungă în 2015 la 92 de miliarde de euro – 4,1% din PIB.
SURSA: Agerpres