Hong Kong, Canada, Australia, Germania, China, Regatul Unit şi Statele Unite vor fi destinatarii acestui comerţ transfrontalier în acest an pentru o sumă de circa 105 miliarde de dolari, cifră ce ar putea chiar să se tripleze şi să ajungă la 307 miliarde de dolari în următorii cinci ani, potrivit studiului întreprins pentru PayPal de către Nielsen Research.
”În mod tradiţional, micii comercianţi sunt lăsaţi deoparte”, sublinia preşedintele PayPal, David Marcus, evocând lupta lor pe piaţa mondială. ”Dar, iată internetul, şi aceşti mici vânzători pot face din lumea întreagă piaţa lor locală”, a afirmat el.
Peste 25 % din tranzacţiile gestionate de societatea sa se referă la schimburile transfrontaliere. Pe primul loc al ţărilor spre care se îndreaptă cumpărăturile se află SUA, urmate de Regatul Unit, China şi Hong Kong. Printre ”punctele fierbinţi” vizate de comercianţii dornici de export, studiul a înregistrat China, Argentina, Rusia, Brazilia şi Australia.
Se estimează că sumele ce vor fi cheltuite de cumpărătorii transfrontalieri s-ar ridica la circa 12,5 miliarde de dolari pe îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii în acest an şi circa 7,6 miliarde de dolari pe produse de sănătate şi înfrumuseţare.
”Mesajul este simplu: emergenţa acestor ‘drumuri moderne ale mirodeniilor’ este o veste bună pentru economie şi micii comercianţi din lume”, a conchis Marcus.
Sursa: Agerpres