Magazinele virtuale au inceput sa apara si in Romania, insa extinderea acestui gen de comert electronic nu s-a impus pana in prezent. Mai multi factori franeaza cresterea unei afaceri de acest tip. In primul rand, imposibilitatea de a plati produsele cumparate printr-o simpla tranzactie pe calculator, raspandirea cartilor de credit fiind redusa. Fata de tarile dezvoltate unde anual se inregistreaza tranzactii cifrate la zeci de miliarde de dolari, in Romania era Internetului n-a inceput inca.
Insa si in aceste conditii, un intreprinzator a gasit o solutie pentru a atrage clientii. In fapt, este o combinatie intre comertul electronic si facilitatile oferite de zonele libere. Pe de o parte, magazinul virtual nu necesita cheltuieli mari cu personalul si intretinerea, ca un magazin real, iar situarea depozitului intr-o zona libera scuteste firma deplata taxelor vamale si a celorlalte taxe, pana cand nu sunt introduse pe teritoriul Romaniei. In acest mod este posibila obtinerea unor preturi mai mici pentru produsele comercializate.
Cosmin Corcoveanu, directorul general al societatii Alliance Networks Bucuresti, spune ca Internetul a fost acela care a permis punerea in aplicare a sistemului de vanzare. Legislatia prevede ca cei care cumpara un produs dintr-un magazin situat intr-o zona libera sa plateasca taxele vamale la iesirea din zona. In cazul persoanelor fizice, taxele vamale nu se mai calculeaza in functie de valoarea marfii din factura, ci conform unei valori de referinta din registrul vamal. In plus, printr-o hotarare de Guvern, publicata in Monitorul Oficial din 19 noiembrie 2001, pentru o achizitie mai mica de 100 euro o data la 30 de zile nu mai este necesara plata taxei vamale. In acest mod ingenios pot fi achizitionate produse la pret de free shop.
Investitia initiala a fost de 3.000 de dolari
Deocamdata nu sunt comercializate prin acest sistem decat produse cosmetice, care au avantajul ca nu sunt voluminoase si sunt usor de transportat. Fata de un produs similar dintr-un magazin obisnuit, reducerile de pret sunt consistente, daca luam in considerare ca nu sunt incluse taxele vamale si accizele. Practic, pretul este identic cu cel din free shop, numai ca este primit acasa, fara a fi necesar sa fie traversata granita. De altfel, ca si in free shop, plata se face obligatoriu in valuta, deoarece tranzactia este inregistrata pe teritoriul unei zone libere cu o legislatie fiscala speciala.
Activitatea a demarat in luna octombrie a anului trecut, cifra de afaceri pe trei luni fiind de aproape 7.000 de dolari. „Nu este spectaculoasa, insa tinand cont de cheltuielile mici pentru functionarea firmei, cota de profit este foarte buna”, ne-a declarat Cosmin Corcoveanu. „Cel mai greu a fost sa depasim etapa birocratica pentru autorizarea operatiunilor, sistemul nemaifiind utilizat pana in prezent, iar autoritatile sunt reticente fata de orice inovatie”, a adaugat directorul general. La adresa magazinului virtual www.freeshop.ro sunt disponibile numai produse cosmetice si cafea insa, pe viitor, oferta va fi completata cu ceasuri, CD-uri si casete inregistrate. Din luna decembrie a anului trecut, distributia marfurilor a fost imbunatatita, apelandu-se la societatea de curierat rapid Cargus. In acest mod s-a extins si aria deservita, fiind acoperite 60 de orase din tara. Singurul dezavantaj al comertului electronic in cazul cosmeticelor il reprezinta imposibilitatea testarii produselor, insa de regula, clientii au gusturile deja formate. In schimb, avantajul este dat de certitudinea provenientei produselor cosmetice care, uneori, sunt contrafacute de catre alti vanzatori, mai ales daca sunt oferite la preturi mai mici decat de obicei.
Investitia s-a cifrat la numai 3.000 de dolari, caracteristica unui site de comert electronic. De altfel, fara ajutorul Internetului nici nu s-ar fi putut materializa ideea, legea nepermitand o alta abordare. Daca in mod normal tranzactiile electronice sunt preferate datorita comoditatii, in acest caz, atractia este data de posibilitatea achizitionarii de produse de marca la preturi mai mici decat in mod normal.
Internetul scade taxele la cosmetice
17 ianuarie 2002, 12:00
Ultima modificare în 17 ianuarie 2002, 14:00
Magazinele virtuale au inceput sa apara si in Romania, insa extinderea acestui gen de comert electronic nu s-a impus pana in prezent. Mai multi factori franeaza cresterea unei afaceri de acest tip. In primul rand, imposibilitatea de a plati produsele cumparate printr-o simpla tranzactie pe calculator, raspandirea cartilor de credit fiind redusa. Fata de tarile dezvoltate unde anual se inregistreaza tranzactii cifrate la zeci de miliarde de dolari, in Romania era Internetului n-a inceput inca.Ins
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Viata la tara nu ii atrage pe oamenii de afaceri.
- Cum se castiga importand tractoare romanesti
- Nastase zambeste printre prognoze
- Mai mult circ, mai putina paine
- Euro este favoritul cursei cu leul si dolarul
- Bancile in 2002 – fuziuni, achizitii si credite ieftine
- O veste buna si una rea
- GAURA CHEII
- Piata muncii se va mentine pe tot parcursul anului 2002 la limita de supravietuire
- Saniuta face partie in buzunar