Rezultatele căutării pe Google vor arăta de-acum diferit
Google I/O, conferința anuală a dezvoltatorilor Google, a avut loc la începutul acestei săptămâni, iar I/O a fost supraalimentat cu AI generativă, dezvăluind funcții bazate pe inteligență artificială pentru creatori datorită actualizărilor modelului IA al Google, Gemini.
Cu toate acestea, cele mai interesante funcții bazate pe inteligență artificială de la I/O 2024 pot fi observate în Căutarea Google, deoarece compania a încorporat masiv inteligență artificială în cel mai popular motor de căutare din lume, scrie Zdnet.
AI Overviews
AI Overviews oferă celor care caută pe Google un rezumat al subiectului și oferă informații relevante care explică întrebarea celui care caută. Google spune că această caracteristică funcționează cel mai bine pentru persoanele care doresc un răspuns rapid, dar nu au timp să găsească informații adecvate din mai multe surse.
Prezentările generale AI oferă celor care caută linkuri relevante către alte site-uri mai multe informații, despre care Google spune că încurajează oamenii să viziteze o gamă mai largă de site-uri pe internet. În plus, Google susține că site-urile sugerate în Prezentările generale AI primesc mai mult trafic web decât site-urile care apar mai sus, în Căutare, într-o interogare tradițională.
Google susține că AI Overviews va aduce beneficii consumatorilor și editorilor web, trimițând mai mult trafic către site-uri cu informații bine gândite, exacte și utile. Rezultatele sponsorizate vor fi în continuare, dar Google spune că vor rămâne clar etichetate și în spații dedicate.
Google folosește AI Overviews pentru a flexibiliza capacitățile de raționament în mai mulți pași la întrebări complexe, oferind celor care caută răspunsuri la întrebări care provoacă gândirea, cu nuanțe și distincții.
Așadar, dacă doriți să găsiți un restaurant thailandez pe o rază de 5 km de casă, care să ofere și locuri în aer liber, Search vă poate înțelege solicitarea. Dar întrebările nu trebuie să fie complicate; Prezentările generale ale AI pot simplifica răspunsul.
Dacă întrebați despre ceva necunoscut și tot nu înțelegeți informațiile furnizate în Prezentare generală AI, puteți solicita Căutare pentru a simplifica informațiile.
Planificați dinainte
Dacă folosiți Căutarea Google pentru a întreba orice, de la ecuații matematice complexe până la locuri de vacanță din apropiere, iată cum IA vă poate transforma căutarea digitală de informații.
Un alt punct de referință al unui model AI avansat este capacitatea de planificare, iar Google încorporează abilitățile de planificare ale Gemini în Căutare.
Google spune că puteți întreba „Creați un plan de masă de 3 zile pentru un grup mai mare” și veți primi rețete de pe diverse site-uri. Puteți exporta rezultatele în Google Docs sau Gmail pentru a vă urmări planurile.
În comparație cu atunci când întrebați un chatbot AI, cum ar fi ChatGPT, ce ar trebui să mâncați la cină, Căutare oferă rețete relevante de pe tot internetul. Deși ChatGPT poate extrage rețete de pe internet pentru a vă îndeplini căutarea, este posibil să găsiți rezultate mai specifice și mai precise.
Căutare video cu IA
Este posibil să pui frecvent întrebări cu cuvintele tale, dar adesea este dificil să pui o întrebare despre ceva ce vezi cu ochii tăi. Soluția Google este să pună întrebări cu înregistrări video, iar compania spune că Gemeni poate îndeplini astfel de sarcini.
De exemplu, dacă ați achiziționat un CD player și acesta respinge continuu fiecare disc pe care îl puneți, puteți înregistra un videoclip și îl puteți încărca în Căutare. Veți primi o prezentare generală AI cu recomandări relevante de depanare.
Căutarea cu videoclipuri va fi disponibilă în limba engleză pentru utilizatorii Google Search Labs din SUA la o dată nespecificată.
Pagina de căutare organizată de IA
Căutarea unor rețete coreene care durează mai puțin de o oră pentru a fi pregătite poate fi un efort care necesită timp. Trebuie să parcurgeți mai multe pagini cu rezultatele căutării și să salvați fiecare dintre acestea.
Pentru a simplifica această problemă, Google a anunțat o pagină de căutare, organizată prin inteligență artificială, care folosește IA generativă pentru a face brainstorming și a crea o pagină mai ușor de navigat.
Cele mai utile rezultate pentru interogare vor apărea sub titlurile generate de AI, iar Google spune că rezultatele vor include o „gamă largă de perspective și tipuri de conținut”.
Rezultatele căutării organizate prin inteligență artificială sunt disponibile acum pentru căutările în limba engleză în SUA, pentru interogări legate de mese și rețete. În curând, spune Google, această funcție se va aplica întrebărilor referitoare la filme, muzică, cărți, hoteluri, cumpărături și multe altele.