Companiile din întreaga lume vor cheltui anul viitor, pentru prima dată în istorie, mai mulţi bani cu publicitatea pe Internet decât pe posturile de televiziune comercială, a estimat luni firma de studii de piaţă ZenithOptimedia.
Potrivit analiştilor de la ZenithOptimedia, ritmul de creştere a publicităţii pe Internet va fi de peste trei ori mai mare decât în restul industriei în 2016, susţinută de cererea pentru mesaje publicitate în social media, mesajele video online şi căutări plătite.
Anterior, ZenithOptimedia estima că publicitatea pe Internet o va devansa pe cea pe TV abia în 2018.
"Economia globală se confruntă cu provocări clare. Însă încrederea firmelor de publicitate a rămas în mare parte nemodificată iar prognozele noastre privind creşterea globală înregistrate în 2016 au rămas practic neschimbate în perioada care a trecut de la ultimele noastre estimări din decembrie", susţine ZenithOptimedia.
Potrivit firmei de studii, industria de publicitate va beneficia în 2016 de Olimpiada de la Rio, campionatul european de fotbal şi alegerile prezidenţiale din SUA. În schimb, condiţiile din China, Rusia şi Brazilia, împreună cu incertitudinile cu privire la calitatea de ţară membră a Uniuni Europene a Marii Britanii se numără printre provocările la adresa economiei mondiale.
Conform noilor estimări ale ZenithOptimedia cheltuielile globale cu publicitatea la nivel mondial vor înregistra în acest an o creştere de 4,6%, faţă de un avans de 4,7% cât estima în decembrie. Chiar şi aşa este vorba de o creştere superioară avansului de 3,9% înregistrat în 2015.
AGERPRES