Numai săptămâna trecută s-au înregistrat trei astfel de cazuri, scrie Businessinsider. IA va schimba radical internetul, în bine sau în rău. Depinde de Google și de companiile care produc aceste instrumente de inteligență artificială pentru a minimaliza daunele reale.

Primul caz:  un blog tehnologic a trebuit să-și modifice site-ul din cauza spam-ului IA

Mai întâi, 404 Media, un nou blog tehnologic, a scris că a trebuit să-și modifice site-ul din cauza spam-ului inteligenței artificiale.

Recent, a observat că versiunile știrilor sale, scrise de IA, au apărut pe site-uri de spam care sunt prietenoase cu optimizarea motoarelor de căutare – uneori chiar apar deasupra articolelor reale postate de 404 Media din rezultatele căutării Google. Iar escrocii câștigă astfel bani difuzând reclame pe paginile generate de AI.

Iată ce spune 404 Media:

În ultimele săptămâni, Jason a cercetat și a experimentat o serie de instrumente IA care promit să „țeasă” articole pentru utilizatorii lor. Unul, numit SpinRewriter, permite utilizatorilor să creeze 1.000 de versiuni ușor diferite ale aceluiași articol cu ​​un singur click și să le publice automat pe câte site-uri vrea WordPress, folosind un plugin plătit.

De asemenea, oferă un instrument car permite utilizatorilor să gestioneze câte site-uri doresc, dintr-un singur tablou de bord.

O companie numită Byword face publicitate pentru „furtul SEO” care „a furat 3,6 milioane din traficul total de la un concurent” cu acest One Weird Trick (exportând harta site-ului concurentului și creând versiuni generate de AI ale unui număr de 1.800 de articole ale acestora)”.

Aceste versiuni ale articolelor generate de IA au afectat site-urile de știri, furând efectiv click-urile (și veniturile).

inteligenta artificiala
SURSA FOTO: Dreamstime

Al doilea caz: înlocuirea articolelor

În al doilea rând, Wired a scris că The Hairpin, un blog popular din anii 2010, a fost preluat de IA, care a lăsat unele dintre articolele populare, dar a înlocuit numele femeilor care le-au scris cu nume de bărbați.

Al treilea caz: „pirații necrolog” înlocuiesc ferparele

Un alt lucru îngrijorător legat de AI-spam este cel privind necrologurile generate de inteligența artificială, pline de erori, care afectează familiile îndurerate.

În 2021, cu mult înainte de ChatGPT, Wired scria că „pirații necrolog” încropeau și copiau site-uri ale caselor de pompe funebre.

Acum aceștia folosesc IA pentru o tactică nouă și profitabilă, creând videoclipuri YouTube și site-uri spam cu ferpare, dominând traficul de căutare pentru persoanele care caută informații despre cineva care a decedat recent.

New York Times a scris recent despre durerea pe care aceste videoclipuri YouTube generate de inteligența artificială au provocat-o unei familii îndoliate. După ce un student a murit, accidental, la metroul din New York, au apărut rapid videoclipuri pe YouTube și articole generate de IA.

Escrocii au observat o creștere a interesului căutării legate de numele tânărului și de cuvântul „metrou”.

Prin urmare, au introdus rapid acești termeni-cheie, au cerut IA să scrie un necrolog pe un ton conversațional și apoi au aruncat  textul pe un site. Majoritatea detaliilor erau complet greșite, dar asta nu a împiedicat site-ul să apară în căutările Google.

Toate cele trei exemple – 404 Media, The Hairpin și pirații necrolog – sunt diferite. Dar au un lucru în comun: escrocii și spammerii încearcă să câștige bani folosind IA pentru a pompa cantități masive de conținut și a ajunge în pagina de sus a rezultatelor căutării pe Google.

O mare problemă pentru Google

Aceasta nu este o problemă doar pentru jurnaliştii cărora li se fură conţinutul sau care afectează familiile îndurerate de minciunile digitale. În primul rând este o problemă uriașă pentru Google.

Google a declarat pentru The New York Times că este conștient de aceste mesaje de tip spam și că lucrează pentru a le rezolva. Deja a eliminat unele, deoarece au încălcat politicile sale.

Dar infractorii digitali sunt, adesea, cu un pas înaintea platformelor, așa cum s-a întâmplat în cazul imaginilor lascive cu Taylor Swift, generate de inteligența artificială, care au luat cu asalt rețeaua de socializare X.