În Marea Britanie, o poză mai neinspirată postată pe Facebook sau un status pe Twitter îţi pot aduce o respingere la un interviu de angajare. Unul din cinci şefi i-a descalificat din start pe potenţialii angajaţi din cauza mesajelor postate pe reţelele de socializare, reiese dintr-un studiu realizat în Marea Britanie, potrivit The Daily Mail.
Peste 40% dintre angajatori le caută candidaţilor profilul pe reţelele de socializare, înainte să îi cheme la interviu, arată un studiu al Eurocom Worldwide. "O persoană care trăieşte în secolul XXI trebuie să înveţe că orice acţiune lasă o urmă digitală incontestabilă", a precizat Mads Christensen, directorul Eurocom. Astfel, cei care sunt în căutarea unui loc de muncă sunt sfătuiţi să fie atenţi la ceea ce scriu pe Facebook sau pe Twitter deoarece mesajele personale i-ar putea determina pe angajatori să nu îi invite la interviu.
"The Daily Mail" scrie despre exemple concrete de oameni care nu au reuşit să fie angajaţi sau şi-au pierdut slujba din cauza profilului de pe reţelele de socializare.
De pildă, o profesoară fost nevoită să demisioneze după ce şcoala la care lucra a descoperit mai multe fotografii pe Facebook în care ea consuma băuturi alcoolice. Un alt caz este al unui paznic de la Palatul Buckingham, în vârstă de 18 ani, care a fost concediat după ce a postat pe Facebook injurii la adresa proaspetei soţii a Prinţului William, Kate Middleton.
Facebook te poate ajuta însă să îţi şi găseşti de muncă: în vara anului trecut, Maria N., absolventă a Facultăţii de Litere, a lansat pe Facebook evenimentul "Copywriter aproape gratis pentru primii 200.000 participanţi!". O săptămână mai târziu, tânăra a primit prima dintr-o serie de cinci oferte de angajare, iar în prezent este copywriter la agenţia DDB Bucharest.
Potrivit cercetării, amploarea mediului online asupra business-ului va lua o amploare şi mai mare, astfel că jumătate dintre directorii chestionaţi vor să extindă prezenţa companiilor pe care le conduc în mediul online.
Raportul Eurocom mai arată că cele mai utilizate platforme de companii, în Europa şi SUA sunt LinkedIn (74%), Twitter (67%), Facebook (64%) şi YouTube (56%).
Citeşte şi: