Mașinile interzise pe șosele. Ordin UE pentru cei care alimentează cu motorină. Când devine lege

masini diesel

SURSA FOTO: Dreamstime

Termenul limită pentru a elimina vânzările de automobile cu motoare pe benzină și motorină până în 2035 pune presiune pe sectorul auto. Există însă apeluri în privința modificării acestui termen. Iată cum comentează întreaga situaţie şeful unui gigant auto european.

Provocările tranziției la vehicule electrice în Europa

Directorul general de la Renault, Luca De Meo, a exprimat recent îndoielile cu privire la intervalul de timp necesar pentru tranziția la vehiculele electrice în Europa.

El a subliniat necesitatea reducerii costurilor pentru a atinge obiectivele în domeniul automobilelor electrice, în contextul cererii slabe și al incertitudinilor legate de reglementări.

Șeful Renault cere flexibilitate în calendarul tranziției

Tranziția la vehiculele electrice este esențială pentru reducerea emisiilor globale de carbon, iar ritmul acestei tranziții va determina restructurarea industriei auto. Luca De Meo a subliniat că, deși există o încetinire a pieței, ar fi o eroare strategică să se renunțe la obiectivul de a elimina vânzările de automobile cu motoare pe benzină și motorină până în 2035.

Cu toate acestea, directorul Renault a cerut mai multă flexibilitate în ceea ce privește calendarul acestei tranziții.

Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru ca UE să renunțe la decizia de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035. Această decizie urmează să fie revizuită în 2026.

De Meo a menționat că „avem nevoie de puțin mai multă flexibilitate cu privire la calendar”.

Calendarul privind renunţarea la maşinile clasice ar putea fi revizuit în 2026 / SURSĂ FOTO: Dreamstime

Incertitudine în sectorul auto

Renault se confruntă cu dificultăți în a trece la o producție 100% electrică până în 2035. Luca De Meo a declarat că „adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035. Acesta este adevărul. Dacă clienții nu ne urmează, suntem cu toții responsabili. Trebuie să reducem costurile”.

Sectorul auto este afectat de incertitudinile reglementărilor și de concurența din partea producătorilor chinezi, pe lângă criza costului vieții pe piețele interne. Acești factori au influențat negativ tranziția la vehiculele electrice.

Vânzările globale de automobile electrice au crescut cu 35% în 2023, dar au scăzut în 2024. Totuși, în luna iunie a acestui an, vânzările de autoturisme noi în UE au crescut cu 4,3% în ritm anual, în timp ce înmatriculările de automobile pe baterie au scăzut ușor.