Decizie importantă într-unul din cele mai importante oraşe din Europa, privind automobilele cu motoare diesel. Bruxelles-ul a decis să întârzie interzicerea anumitor mașini diesel, stârnind reacții diverse în rândul opiniei publice. Măsura vine pe fondul unei controverse mai mari legate de politicile climatice adoptate la nivel european.
Orașul Bruxelles a decis să amâne un plan ce prevedea restricționarea utilizării mașinilor diesel, decizie care a generat discuții ample în comunitate.
Conform Bloomberg, autoritățile locale au votat vineri o lege care prelungește cu doi ani aplicarea reglementărilor menite să limiteze accesul vehiculelor diesel Euro 5 în zona cu emisii reduse a capitalei Belgiei, care se întinde pe 161 de kilometri pătrați. Această amânare vine după un șir de decizii similare luate în alte orașe din Flandra, Belgia, și reflectă o tendință mai largă de ezitare în implementarea măsurilor ecologice.
Contextul acestei amânări privind mașinile diesel este marcat de presiuni politice și alegeri locale
Contextul acestei amânări este marcat de presiuni politice semnificative la nivel european, în special în lumina recentei decizii a Uniunii Europene de a suspenda o lege importantă pentru combaterea defrișărilor globale.
Această amânare a intervenit cu o săptămână înainte de alegerile locale din Belgia, ceea ce a intensificat speculațiile privind motivațiile politice din spatele deciziei. Pe de altă parte, susținătorii amânării susțin că aceasta este o măsură necesară pentru a ajuta cetățenii, în special pe cei afectați de pandemia de Covid-19 și criza energetică recentă.
Impactul asupra locuitorilor din Bruxelles
Decizia de a amâna interzicerea vehiculelor diesel a fost primită cu o reacție mixtă, iar criticii susțin că aceasta va avea un impact negativ asupra calității aerului din oraș.
Verzii, reprezentanți ai mișcării ecologiste, au declarat că sute de mii de mașini diesel continuă să pătrundă în capitală în fiecare an, ceea ce complică eforturile de reducere a emisiilor de carbon.
„Nu renunțăm la Zona cu Emisii Reduse (LEZ). Guvernul nu a pus în aplicare măsuri de sprijin adecvate pentru a ajuta oamenii.
Așa că le acordăm acestor oameni ceva mai mult timp pentru a se adapta”, a afirmat Christophe de Beukelaer, deputat din partea partidului centrist Les Engages.
El a subliniat că autoritățile nu au implementat măsuri suficiente pentru a sprijini cetățenii în acest proces.
Normele de emisii și reglementările viitoare
Mașinile afectate de această legislație sunt cele care respectă standardul de emisii Euro 5, introdus în 2009, în timp ce standardul Euro 6 se aplică vehiculelor fabricate din 2014 încoace.
Conform planului inițial al autorităților din Bruxelles, toate vehiculele diesel urmau să fie interzise până în 2030, dar această decizie recentă complică realizarea acestui obiectiv. Decizia de amânare reflectă, de asemenea, dificultățile întâmpinate de guvernele locale în implementarea politicilor ecologice în fața provocărilor economice curente.