Planul Uniunii Europene de a renunța complet la motoare pe combustie până în 2035 îi deranjează pe producătorii auto europeni. Oliver Zipse, directorul general al BMW, solicită o abordare mai flexibilă.
Critici aduse planului UE privind interzicerea motoarelor pe combustie până în 2035
Oliver Zipse, directorul general al BMW, a solicitat marți renunțarea la planul Uniunii Europene care vizează interzicerea vânzării de autoturisme noi echipate cu motoare pe combustie începând din 2035.
Zipse a argumentat că acest obiectiv ar putea crește dependența Europei de lanțul de aprovizionare cu baterii din China și a subliniat importanța valorificării tehnologiilor europene existente, inclusiv combustibili sintetici și automobile cu celule de hidrogen, transmite Reuters.
Oliver Zipse solicită o abordare mai flexibilă
Zipse, care susține de mult timp nevoia de a permite multiple tehnologii pentru reducerea emisiilor de CO2, a declarat că Europa are nevoie de un nou cadru de reglementare pentru a rămâne competitivă.
Acesta a menționat că sentimentul predominant în regiune este unul „pesimist” și că o „corectare” a obiectivului de 100% vehicule electrice pe baterie până în 2035 ar reduce dependența de China pentru baterii. El a subliniat că o abordare „neutră din punct de vedere tehnologic” este esențială pentru succesul pe termen lung al industriei auto europene.
„O corectare a obiectivului privind 100% automobile electrice pe baterie în 2035, în cadrul unui pachet complet de reducere a emisiilor de CO2 ar oferi producătorilor europeni o mai mică dependență de China pentru baterii”, a spus Zipse la Salonul auto de la Paris.
În luna martie 2023, țările membre ale Uniunii Europene au aprobat o directivă care solicită ca toate autoturismele noi vândute începând din 2035 să aibă emisii zero de CO2. Aceasta ar însemna practic interzicerea motoarelor pe benzină și motorină, având ca obiectiv și o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 până în 2030, comparativ cu nivelul din 2021.
Reacțiile producătorilor europeni
Mai mulți constructori europeni, inclusiv BMW, Volkswagen și Renault, au cerut o relaxare a obiectivelor privind emisiile de CO2, de teamă că tranziția rapidă către automobilele electrice ar putea duce la vânzări sub așteptări și la amenzi substanțiale.
Totuși, guvernul german a respins o revizuire a obiectivelor, argumentând că este necesară claritate pentru industrie și că schimbările climatice impun măsuri urgente.