Stephane Sejourne a promis un plan rapid pentru impulsionarea vânzărilor de vehicule electrice în Uniunea Europeană. Sejourne a fost propus pentru funcția de vicepreședinte executiv responsabil de prosperitate și strategie industrială în viitoarea Comisie Europeană.
Stephane Sejourne promite un plan pentru stimularea cererii de vehicule electrice în UE
Stephane Sejourne, propus pentru funcția de vicepreședinte executiv responsabil de prosperitate și strategie industrială în viitoarea Comisie Europeană, a prezentat marți un plan ambițios de sprijinire a industriei auto pentru accelerarea cererii de vehicule electrice.
În timpul audierii sale de confirmare în Parlamentul European, Sejourne a subliniat necesitatea urgentării tranziției la vehicule electrice pentru a ajuta constructorii auto europeni să își îndeplinească obiectivele de reducere a emisiilor de CO₂.
Planul său de creștere a cererii pentru vehicule electrice ar putea deveni o piatră de temelie a strategiei europene de reducere a emisiilor, sprijinind industria auto într-o perioadă critică. Cu toate că sancțiunile rămân o opțiune, Stephane Sejourne sugerează o abordare echilibrată care să faciliteze tranziția verde a Europei.
Impulsionarea cererii pentru vehicule electrice
Uniunea Europeană și-a propus ca, până în 2035, să interzică vânzarea vehiculelor cu motoare termice, oferind industriei auto o perioadă de tranziție pentru adaptare. Sejourne a explicat că acest termen oferă predictibilitate industriei, dar a subliniat și necesitatea unei acțiuni rapide.
„Am un plan pentru a accelera cererea de vehicule, în special de vehicule electrice, în următoarele luni. Va trebui să îl punem în practică cât mai rapid”, a afirmat Sejourne.
Poziția privind eventualele sancțiuni pentru constructorii auto
În timpul audierii, Stephane Sejourne a fost întrebat despre eventualele sancțiuni pentru constructorii auto care nu vor respecta normele de emisii de CO₂ impuse pentru 2025.
Politicianul a evitat o poziție fermă cu privire la suspendarea sancțiunilor, propusă de ministrul francez al economiei, Antoine Armand, dar a subliniat că obiectivul pe termen lung este clar stabilit.
Constructorii auto trebuie să se conformeze normei CAFE (Corporate Average Fuel Economy), care impune o medie anuală de emisii per vehicul vândut. Cu toate acestea, producătorii europeni de automobile se confruntă cu o scădere a vânzărilor de vehicule electrice și au solicitat măsuri de ajutor pentru a evita sancțiunile.
Audierea lui Stephane Sejourne s-a desfășurat în fața comisiilor ITRE, IMCO, ENVI și ECON, împreună cu reprezentanți ai altor comisii europene relevante.