Ministrul Educației avertizează asupra respectării reglementărilor privind telefoanele mobile în școli
Daniel David, ministrul Educației, a reafirmat marți, într-un interviu acordat B1 TV, importanța respectării legilor care interzic utilizarea telefoanelor mobile în timpul orelor de curs. Potrivit acestuia, reglementările sunt clare și obligatorii, aplicându-se atât elevilor, cât și cadrelor didactice.
Daniel David a subliniat că implementarea acestor reglementări depinde nu doar de autoritățile școlare, ci și de implicarea părinților. Aceștia din urmă sunt încurajați să solicite școlilor să respecte normele privind interdicția telefonică și să se asigure că sunt aplicate corect.
Ministrul a menționat și faptul că profesorii care nu respectă aceste norme și folosesc telefoanele mobile în timpul orelor, fără un scop educațional clar, pot fi sancționați. Astfel, aceștia pot fi raportați la directorul școlii, în vederea aplicării unor măsuri disciplinare corespunzătoare.
„Prin legi și norme, noi, în România, avem interdicție de a folosi telefoanele mobile în timpul actului educațional, în timpul orelor. Deci nu e așa, o sugestie, e interzis! Deci dacă un elev își lasă telefonul, dar în timpul orei mai are un telefon, profesorul poate solicita să predea acel telefon. Reglementările există la nivel de legi, hotărâri de guvern, ordine de ministru, doar că trebuie implementate. Asta le recomand tuturor profesorilor, să implementeze regulile!
Degeaba vin la mine, ministru, să-mi spună ”ce facem cu telefoanele?”. Noi am făcut ce trebuie, ordin de ministru, hotărâri de guvern, să le aplice! Părinții trebuie să știe că avem aceste reglementări, să ceară școlii să se ocupe să controleze aceste lucruri”, a declarat Daniel David, în cadrul emisiunii „Bună dimineața, România!”, pe B1 TV.

Ministrul Educației susține introducerea de uniforme școlare
Subiectul uniformelor școlare este unul care a stârnit numeroase dezbateri. În timp ce unii susțin impunerea acestora ca element de disciplină și uniformitate, alții consideră că această măsură ar trebui să rămână opțională, lăsând școlile să decidă în mod liber. Ministrul Educației, Daniel David, a expus recent viziunea sa asupra acestei teme, subliniind importanța alegerii voluntare în adoptarea uniformei școlare.
Ministrul a subliniat că, deși în unele țări, cum ar fi Statele Unite ale Americii, școlile se mândresc cu propriile uniforme, acestea sunt stabilite în mod voluntar și reprezintă un simbol al identității pentru acele instituții. În acest context, Daniel David a menționat că încurajează școlile să ia în considerare uniformele, dar nu dorește să impună o reglementare obligatorie din poziția sa de ministru.
Ministrul a adăugat că nu există dovezi clare care să demonstreze că uniformele școlare ar aduce o îmbunătățire semnificativă în procesul educațional sau în comportamentul elevilor. Din această cauză, el consideră că nu există un motiv întemeiat pentru a face uniformele obligatorii.
„Teoretic, sigur c-am putea, întrebarea e dacă vrem și dacă e bine. Eu, de obicei, sunt împotriva încolonărilor. Eu aș încuraja școlile să facă acest lucru, dar nu aș vrea să impun din cabinetul de ministru.
Sunt obișnuit, și probabil ați văzut și voi în SUA, ai licee, școli care se mândresc cu uniforma lor, e un element de identitate, dar acolo uniforma a fost stabilită pe bază voluntară de către școala respectivă.
O să încurajez acest lucru, dar ideea că ar trebui să le impunem să fie obligatorii…. Mă întreb de ce? Nu văd de ce. Nu avem niciun studiu care să ne arate că ar conta mai mult, că ne ajută la ceva”, a declarat ministrul Daniel David.

Uniformele școlare, primite cu brațele deschise în Arad
O școală din județul Arad a reușit să implementeze un proiect inovator care vizează crearea unui climat mai echilibrat și mai respectuos între elevi și profesori. Într-o inițiativă susținută de întreaga comunitate, Școala Gimnazială din Ususău a introdus uniformele școlare nu doar pentru elevi, dar și pentru cadrele didactice, scopul fiind reducerea diferențelor sociale și combaterea fenomenului de bullying.
Directorul unității de învățământ, Valentin Rachity, a explicat că inițiativa a fost motivată de dorința de a estompa diferențele vizibile între elevi.
Părinții au apreciat imediat inițiativa, susținând-o activ prin donații și prin folosirea tichetelor educaționale. Uniformele, care constau într-un set complet de haine de aproximativ 350-400 de lei, sunt accesibile și au avut un impact pozitiv asupra atmosferei școlii. În plus, pentru fetele care preferă, există opțiunea de a adăuga un sarafan sau o fustiță, costurile suplimentare fiind minime. De asemenea, profesorii sunt încurajați să adopte același stil vestimentar ca elevii, fapt ce întărește unitatea în rândul întregii comunități educaționale.