Avertisment pentru cei cu mașini electrice și trotinete electrice! Există riscul de incendiu la încărcarea lor, potrivit șefului Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), Raed Arafat.
Avertisment pentru cei cu mașini electrice și trotinete electrice
Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), Raed Arafat, îi sfătuiește pe cei cu mașini electrice și trotinete electrice să fie foarte atenți atunci când le încarcă. Cei care au un mijloc de transport electric și înlocuiesc bateria cu ceva care nu este autorizat se expun pericolului.
Bateriile trotinetelor electrice, dacă nu sunt schimbate cu baterii autorizate, pot lua foc brusc. De aceea, nu este indicat ca trotineta electrică să fie lăsată la încărcare noaptea în apartamente sau spații închise.
„ (n.r. – Atenţie la) ce baterii sunt folosite și ce baterii înlocuiesc, în cazul în care proprietarul unui mijloc de transport electric înlocuiește bateria cu ceva care nu este autorizat. Asta se întâmplă la acest moment, mai ales la trotinetele electrice.
Trotinetele electrice dacă nu sunt schimbate cu baterii autorizate, riscul de a lua foc brusc, de a cauza arderi la un apartament, într-un lift, undeva, și există multe filme pe YouTube unde lumea poate să le vadă, riscul e mare.
Din cauza asta noi insistăm să nu lași trotineta la încărcare noaptea într-un apartament sau într-un spațiu închis, să fii foarte atent dacă înlocuiești bateriile cu ce baterii le înlocuiești, să fie originale, autorizate de fabricant, ș.a.m.d.”, a declarat, joi, Raed Arafat în cadrul unei intervenții TV la Digi24.
Este nevoie de schimbări legislative în ceea ce privește mașinile electrice
Potrivit spuselor sale, atât la nivel european, cât și la nivel mondial, legislația privind normele de securitate în timpul unui incendiu provocat de mașinile electrice este deficitară. Pompierii nu verifică stațiile de încărcare electrice, ci cei care le instalează, de regulă. Ei trebuie să se asigure că stația de încărcare electrică este autorizată de compania auto care a fabricat mașina electrică.
De aceea, în timpul Congresului Mondial al Pompierilor de la Washington, SUA, s-a stabilit să fie format un grup de lucru care să propună standarde pentru sistemele de încărcare ale mașinilor electrice. Se ridică problema parcărilor supraterane, mai ales a parcărilor subterane. Dacă acolo sunt încărcătoare electrice, iar vehiculul auto ia foc, există riscul să ardă mai multe mașini electrice.
„În al doilea rând, pentru pompieri problema este cu modul de intervenție, pentru că la mașinile electrice se știe foarte bine că la stingere ele pot să ia foc din nou, după ce s-a terminat operațiunea de stingere, dacă sunt expuse bateriile, și din cauza aceasta se folosește imersia în apă.
Sunt folosite diferite tehnici pentru stingerea lor care nu sunt tehnici obișnuite și asta înseamnă că unitățile de pompieri, la cifrele care cresc în Europa și în lume pe partea de mașini electrice, clar va trebui ca pompierii să fie dotați cu echipamente suplimentare pentru stingerea acestui tip de incendii.
La toate unitățile nu pot să spun că există, dar în curs de realizare acest lucru este. Deci sunt județe care au, dar nu e suficient să ai acest lucru într-un județ pe o singură mașină. Prelatele respective trebuie să fie pe mașinile de stingere care oricând pot să iasă la un incendiu. Asta înseamnă în fiecare subunitate mașina principală de stingere trebuie să aibă un dispozitiv care să asiste la stingerea incendiilor la mașinile electrice și asta înseamnă investiții, bineînțeles, dar este în curs de rezolvare, sper în următoarea perioadă”, a explicat oficialul român.