‘În afara scurtării timpului, facem şi o economie pentru că, din evaluările pe care le-am făcut la nivelul ministerului, dacă am fi mers pe vechea lege, am fi pierdut, în trei luni, cca 1 miliard de euro’, a afirmat Anca Boagiu.

Ea a precizat că, în baza noii legi, exproprierile se vor putea face foarte repede şi imobilele expropriate predate constructorilor, care vor trebui să înceapă lucrările.

‘Practic, în termen de 15 zile, noi putem da terenul constructorului să înceapă lucrările. Suma aferentă clădirii, terenului expropriat se pune într-un cont, iar persoana expropriată, poate, dacă nu-i convine suma, să reclame o valoare care consideră că i se cuvine pentru imobilul expropriat ‘, a spus ministrul Transporturilor.

Ea a afirmat că ‘a fost şocată’ să găsească în Minister, ‘într-o perioadă de criză, în care piaţa construcţiilor, cea imobiliară a căzut’, valori ale exproprierilor, în unele cazuri de 70 de ori mai mari decât cele pe care notarii le evaluează şi le publică anual.
Clauze în favoarea constructorului

Anca Boagiu a precizat că, majoritatea proiectelor pe care ministerul Transporturilor le derulează, au probleme legate de expropriere, deoarece au fost semnate contractele cu clauză în favoarea constructorului ca acesta să lucreze numai din momentul în care exproprierile sunt făcute, fiind un ‘artificiu pe care ei le folosesc pentru a creşte valoarea lucrărilor’, dând vina pentru întârzierea lucrărilor pe autoritatea expropriatoare.

‘Important este să construim repede şi toate statele europene care au construit repede au legi care le-au permis acest lucru’, a precizat Boagiu.

Senatorii au adoptat, marţi, în unanimitate, în calitate de primă cameră sesizată, proiectul legii privind unele măsuri de expropriere în vederea realizării unor obiective de interes naţional, local şi judeţean, iniţiat de Guvern.
SURSA: Agerpres