Anunțul a fost făcut de Autoritatea Italiană pentru Concurență și Piață (Agcm), după o investigație menită să protejeze drepturile consumatorilor în fața unor posibile practici comerciale incorecte ale Ryanair.
Clienții Ryanair vor primi o rambursare
Sunt vizați toți clienții Ryanair care, în perioada 2021-2023, au depus o plângere împotriva companiei aeriene în legătură cu neclaritatea informațiilor despre condițiile de check-in online.
Aceștia vor primi o rambursare completă de 55 de euro, corespunzătoare costurilor de check-in de la aeroport, potrivit publicației Corriere.
În plus, pentru ceilalți călători care au făcut rezervări în aceeași perioadă și au efectuat check-in-ul la aeroport plătind suprataxa, Ryanair oferă două opțiuni de rambursare:
- o rambursare de 15 euro;
- un voucher de 20 de euro care poate fi utilizat pentru viitoare achiziții de servicii Ryanair.
Estimările sugerează că peste 100.000 de clienți sunt eligibili pentru aceste compensații, ceea ce înseamnă o sumă totală de aproximativ 1,5 milioane de euro.
Agcm a deschis o investigație pe motivul unei posibile practici comerciale incorecte
Agcm a deschis o investigație împotriva Ryanair pe motivul unei posibile practici comerciale incorecte, pe baza articolelor 21 și 22 din Codul Consumatorului italian. Potrivit autorității, Ryanair a oferit informații incomplete și înșelătoare privind condițiile check-in-ului online.
De asemenea, compania nu i-a informat corespunzător pe consumatori despre perioada de disponibilitate a serviciului, precum și despre riscurile de creștere a costurilor în cazul în care check-in-ul online nu era efectuat în termenul stabilit.
Un alt aspect identificat de Agcm a fost că, la rezervarea unui bilet dus-întors, atunci când utilizatorii selectau opțiunea de prioritate și bagaj de mână, această opțiune era aplicată automat pentru ambele zboruri, fără informarea clară a consumatorului.
Autoritatea Antitrust investighează și alte companii aeriene cu privire la posibile practici comerciale incorecte
În momentul de față, Autoritatea Antitrust investighează și alte companii aeriene cu privire la posibile practici comerciale incorecte legate de costurile suplimentare.
Printre acestea se numără aplicarea automată a unor taxe suplimentare, cum ar fi taxele de bagaj, pe ambele segmente ale unui zbor dus-întors, chiar dacă utilizatorul intenționa să achiziționeze bagaj suplimentar doar pentru un singur segment.
Autoritatea Italiană pentru Concurență și Piață a subliniat încearcă să protejeze consumatorii de practici comerciale neclare sau incorecte.